1. بررسی تأثیر قابلیت‌های شبکه‌ای بر عملکرد بین المللی شرکت‌های صادراتی و وارداتی

محمودرضا سعیدی؛ عبدالمجید مصلح

دوره 5، شماره 3 ، پاییز 1394، صفحه 1-20

چکیده
  به دلیل فاصله جغرافیایی و فیزیکی که بین خریدار و فروشنده در شرکت‌های صادراتی و وارداتی می‌تواند وجود داشته باشد. استفاده از شبکه‌ها نقش مهمی در شرکت‌ها ایفا می‌کنند. در این پژوهش قابلیت‌ها و توانایی‌های شبکه‌ای و تاثیر آن بر عملکرد بین المللی شرکت‌ها مورد بررسی قرار گرفته است. قابلیت‌های شبکه‌ای دربرگیرنده ویژگی‌های شبکه، ...  بیشتر

2. تأثیر باورهای مصرف‌کنندگان بر رفتار خرید آنی آن‌ها در محیط آنلاین

نازنین امیری؛ سید محمد نوع پسند اصیل؛ محسن اکبری

دوره 5، شماره 3 ، پاییز 1394، صفحه 21-34

چکیده
  هدف این تحقیق بررسی تأثیر باورهای خرید آنلاین بر رفتار خرید ناشی از انگیزه ناگهانی (آنی) مصرف‌کنندگان در خرید آنلاین هست. نمونه آماری این تحقیق از مشتریان فروشگاه‌ها که به‌صورت آنلاین در شهر تهران نسبت به خرید اقدام می‌کنند، انتخاب شده است که از بین آن‌ها تعداد 384 پرسشنامه جمع‌آوری گردید و با استفاده از نرم‌افزار Lisrel داده‌ها مورد ...  بیشتر

3. تاثیر قصد تحریم بر تصمیم خرید در پرتو سبک تصمیم گیریِ مصرف کننده

محمدرضا خوش نشین لنگرودی؛ حبیب اله طاهرپور کلانتری؛ محمدرضا حمیدی زاده

دوره 5، شماره 3 ، پاییز 1394، صفحه 35-54

چکیده
  مرتفع ساختن مسائل موجود در کشور نیاز به زمان زیادی دارد، یکی از مسائلی که کشور با آن مواجه است موضوع تحریم بوده و در بسیاری از ابعاد این موضوع وجوهی را به خود اختصاص می دهد. هدف پژوهش حاضر بررسی تاثیر قصد تحریم بر تصمیم خرید در پرتو سبک تصمیم گیری مصرف کننده برای خمیردندان آمریکایی در جامعه مصرف کنندگان تهران است. در این تحقیق سه فرضیه ...  بیشتر

4. بررسی اثر تمایلات استفاده از شبکه های اجتماعی آنلاین بر عملکرد برند با بررسی نقش واسطه ای ارزش ویژه برند مبتنی بر مشتری

فاطمه ملکی؛ محسن شفیعی نیک آبادی؛ داوود فیض

دوره 5، شماره 3 ، پاییز 1394، صفحه 55-68

چکیده
  استفاده از شبکه های اجتماعی آنلاین و جمعآوری اطلاعات از سایتها در رفتار خرید تاثیرگذار میباشد. مصرفکنندگان تصمیمگیری های خرید دوستانشان را نسبت به نظرات افراد ناشناس با ارزشتر میدانند و به آن اعتماد میکنند. این مقاله به بررسی تأثیر تمایل استفاده از شبکه های اجتماعی آنلاین بر عملکرد برند را با تأکید بر، ارزش ویژه برند مبتنی بر مشتری، ...  بیشتر

5. شناسایی عوامل مؤثر بر نگرش افراد به تبلیغات (مورد مطالعه: دانشجویان دانشگاه خلیج فارس بوشهر)

زهره خسروی لقب؛ حمید شاهبندرزاده

دوره 5، شماره 3 ، پاییز 1394، صفحه 69-86

چکیده
  تبلیغات به عنوان یکی از بخش‌های مهم در بازاریابی به شمار می‌رود و موضوعی که اهمیت زیادی دارد این است که توجه به چه مواردی بر نگرش مصرف کنندگان تأثیر بیشتری خواهد گذاشت؛ در این پژوهش تلاش شده است این موضوع را مورد بررسی قرار دهد که باورهای اقتصادی در تبلیغات، باورهای اجتماعی در تبلیغات، باورهای اخلاقی در تبلیغات، باورهای قانونی در ...  بیشتر

6. واکاوی نقش دانشگاه مادر و مکان در موفقیت شرکت های زایشی دانشگاهی(مورد مطالعه شرکت های مستقر در شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان)

سهیلا اعرابی؛ علی کاظمی؛ علی صفری؛ علی صفری؛ علی کاظمی

دوره 5، شماره 3 ، پاییز 1394، صفحه 87-102

چکیده
  تجاری سازی تحقیقات و مطالعات دانشگاهی فرآیندی است که در گروه همکاری سه جانبه دانشگاه، صنعت و دولت است. موسسات دانشگاهی با پاسخگویی به نیازهای اجتماعی و کمک به افزایش توسعه اقتصادی تصویر عمومی خود را بهبود می دهند،با رشد و توسعه‌ی فعالیت های پژوهشی بخصوص در حوزه‌ی فناوری های نوین دیدگاه‌های جدیدی شکل گرفته که در چنین شرایطی شکل جدیدی ...  بیشتر

7. تبیین ارتباط بین ویژگی های محصول، تجربه مشتری و ارزش ویژه برند با تصمیم خرید و وفاداری به برند تلفن همراه در شهرستان اهواز

امیر فارسی راد؛ محمود غلامی؛ نبی اله دهقان

دوره 5، شماره 3 ، پاییز 1394، صفحه 103-120

چکیده
  این تحقیق با هدف بررسی رابطه و برهم کنش متغیرهای ویژگی های محصول، تجربه مشتری و ارزش ویژه برند با تصمیم خرید و وفاداری به برند محصول تلفن همراه از دیدگاه مصرف کنندگان شهرستان اهواز صورت گرفته است. این تحقیق از نوع تحقیقات توصیفی بوده که جهت جمع آوری داده ها از روش پیمایشی و جهت تحلیل داده ها، از روش همبستگی استفاده نموده است. جامعه آماری ...  بیشتر

8. بررسی تاثیر کاهش قدرت خرید بر نحوه خرید و استفاده مواد شوینده و پاک‏کننده در میان مصرف‏کنندگان شهر تهران

کیوان شایسته؛ حسن شیبانی

دوره 5، شماره 3 ، پاییز 1394، صفحه 121-142

چکیده
  یکی از عوامل اصلی و اثرگذار بر رفتار مصرف‏کننده شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه است. در این پژوهش تاثیر کاهش قدرت خرید بر نحوه خرید و استفاده مواد شوینده و پاک‏کننده در میان مصرف‏کنندگان شهر تهران مورد بررسی قرار گرفته است. در پژوهش حاضر عوامل تاثیرگذار بر رفتار مصرف‏کننده از منابع مختلف کتابخانه‏ای گردآورده شده است و به نحوه تاثیرگذاری ...  بیشتر

9. تحلیل ارزش خرده فروشی بر‌اساس ابعاد منتخب تصویر فروشگاهی (مورد مطالعه: فروشگاه‌های رفاه، مجموعه سیتی‌سنتر (هایپراستار) و کوثر )

پریسا قربانیان؛ زهرا یاوری؛ مجید محمدشفیعی

دوره 5، شماره 3 ، پاییز 1394، صفحه 143-160

چکیده
  چکیده: محیط پیچیده و پویای فروشگاه‌ها سبب می‌شود تا مشتریان برداشت‌های گوناگونی نسبت به وجهه و محصولات فروشگاه داشته باشند. فروشگاه‌ها باید در مدیریت تصویر خود در ذهن مشتری فعال باشند. تصویرسازی مطلوب و قدرتمند از فروشگاه نزد مشتری، موجد ارزش برای خرده‌فروش و نیز خریدار است. ارزش خرده‌فروشی در آگاهی، تداعی معانی، کیفیت درک شده ...  بیشتر

10. بررسی تاثیر منابع شرکت های تولیدی بر دستیابی به اهداف حضور در نمایشگاه تجاری مورد مطالعه: پژوهشی در نمایشگاه بین المللی بوشهر

محدثه زندوی؛ منیجه بحرینی زاده؛ مجید اسماعیل پور

دوره 5، شماره 3 ، پاییز 1394، صفحه 161-182

چکیده
  زمینه: امروزه با افزایش رقابت و کاهش امکان به معرض دید قرار گرفتن کالاها، امکان حضور در نمایشگاه های تجاری دارای اهمیت صد چندان شده است. برگزاری نمایشگاه یک فرصت بسیار عظیم برای شرکت ها به منظور ارائه کالاهایشان می باشد. حضور در نمایشگاه نیازمند تعیین اهداف از پیش تعیین شده و برنامه ریزی های طولانی مدت می باشد و برای دستیابی به این ...  بیشتر

11. پژوهشی پیرامون برندهای دوقطبی در بازار گوشی تلفن همراه ایران

سید آرمان راستاد؛ آزاده امتی؛ آرمان احمدی زاد

دوره 5، شماره 3 ، پاییز 1394، صفحه 183-198

چکیده
  در سالهای اخیر ، نام و نشان تجاری به عنوان یک عامل کلیدی مهم در موفقیت کسب و کارها شناخته شده است. هدف این مقاله مطالعه برندهای دوقطبی در بازار گوشی تلفن همراه ایران است. جامعه آماری تحقیق حاظر عبارتند از مشتریان 10 برند فعال گوشی تلفن همراه در شهرستان سنندج که به طور تصادفی انتخاب شدند . در این تحقیق برای جمع آوری داده از پرسشنامه استفاده ...  بیشتر

12. بررسی عوامل مؤثّر بر رضایت مشتریان، با رویکرد مدیریت ارتباط با مشتری با استفاده از روش دلفی فازی و مدل پویایی سیستم( مطالعه‌ی موردی: مجتمع فولاد مبارکه اصفهان)

انسیه تاکی؛ علی مروتی شریف آبادی؛ حبیب الله میرغفوری

دوره 5، شماره 3 ، پاییز 1394، صفحه 199-218

چکیده
  این پژوهش به بررسی عوامل مؤثّر بر رضایت مشتریان فولاد مبارکه اصفهان پرداخته است. با توجّه به گستره‌ی وسیع عواملی که موجبات رضایت مشتریان را فراهم می‌آورند، در این پژوهش صرفاَ عواملی که رویکرد مدیریت ارتباط با مشتری دارند مدّ نظر قرار می-گیرد. جامعه مورد بررسی خبرگان و متخصصان بازاریابی فولاد مبارکه (20 نفر) می‌باشند که در ارتباط مستقیم ...  بیشتر