پژوهشی پیرامون برندهای دوقطبی در بازار گوشی تلفن همراه ایران

نویسندگان

دانشگاه کردستان

چکیده

در سالهای اخیر ، نام و نشان تجاری به عنوان یک عامل کلیدی مهم در موفقیت کسب و کارها شناخته شده است. هدف این مقاله مطالعه برندهای دوقطبی در بازار گوشی تلفن همراه ایران است. جامعه آماری تحقیق حاظر عبارتند از مشتریان 10 برند فعال گوشی تلفن همراه در شهرستان سنندج که به طور تصادفی انتخاب شدند . در این تحقیق برای جمع آوری داده از پرسشنامه استفاده شد که در انتها 299 پرسشنامه برای تحلیل جمع آوری گردید. نتایج نشان داد که به به طور کلی نگرش مردم به برندهای گوشی تلفن همراه مثبت بوده است . نگرش مشتریان به 9 برند ال جی، لنوو، اپل، سونی، سامسونگ، اچ تی سی، هواوی، نوکیا، سونی اریکسون مثبت بوده و تنها نگرش به برند جی ال ایکس منفی بود. در پایان سیاستهایی برای بهبود نگرش و وفاداری به برند گوشی های تلفن همراه ارائه شد.

کلیدواژه‌ها


عنوان مقاله [English]

The Study of Polarizing Brands in Iran Mobile Handset Market

نویسندگان [English]

  • seyyed arman Rastad
  • Azade Omati
  • Arman Ahmadizad
university of kurdistan
چکیده [English]

  In recent years, the brand has been known widely as an important element to ensure achievement for Business and companies. This paper aims to study the polarizing brands in Iran mobile handset market. Statistic society includes all of customers of 10 active brands in Sanandaj mobile handset market and 299 questionnaires were gathered as a sample. The finding identify that overall attitude was positive. Also, The results obtained show that the brands of LG, Lenovo, Apple, Sony, Samsung,HTC, Huawei,Nokia and Sony Ericsson were positive but Customers of GLX didn’t have a good attitude . Finally, several policies are made for improving brand attitude and loyalty that create value for Mobile Handset brands.

کلیدواژه‌ها [English]

  • Brand
  • Polarizing Brands
  • Mobile Handset Market