1. بررسی تأثیر عزت نفس، خود ابرازی و لذت خرید بر عشق برند و حسادت برند و پیامدهای آن

حسین بهمنی؛ سهیل نجات؛ سهیل نجات؛ محمد رحیم اسفیدانی

دوره 5، شماره 4 ، زمستان 1394، صفحه 1-20

چکیده
  در چندسال اخیر علاقه فزآینده‌ای میان آکادمی‌های بازاریابی بوجود آمده است که تئوری‌های ارتباطات میان‌فردی و آثار روانشناسی و کاربرد آنها در محیط مصرف برند را در تحقیقات خود بکار گرفته و آنها را بررسی می‌کنند. تحقیق حاضر به بررسی تاثیر عزت نفس، خود ابرازی و لذت خرید بر عشق برند و حسادت برند و پیامدهای آن پرداخته است. پژوهش حاضر از ...  بیشتر

2. ارزیابی معیارهای اعتبارسنجی توزیع‌کنندگان استیل در بازار ایران از منظر مشتریان

علیرضا بخشی زاده؛ علیرضا بخشی زاده؛ اصغر مشبکی؛ فاطمه عیدی

دوره 5، شماره 4 ، زمستان 1394، صفحه 21-38

چکیده
  تحقیق حاضر با هدف ارزیابی و شناسایی مهمترین معیارهای تعیین‌کننده در انتخاب توزیع‌کنندگان عمده از جانب مشتریان خرده‌فروش در بازار استیل ایران صورت گرفته است و شرکت توزیع‌کننده استیل آروین به عنوان مورد مطالعه در نظر گرفته شد. تحقیق از نوع پیمایشی بوده و برای جمع‌آوری داده‌، از پرسشنامه‌ای که به طور ترکیبی از منابع مختلف موجود ...  بیشتر

3. اثر «شهرت از دیدگاه مشتری» بر ارزش ویژه برند

بهمن حاجی پور؛ بهناز روستاییان؛ منیژه قره‌چه؛ شهریار عزیزی

دوره 5، شماره 4 ، زمستان 1394، صفحه 39-52

چکیده
      نظام بانکی ایران یکی از مهمترین بخشهای اقتصاد ایران است وطی دهه اخیر این صنعت رقابتی تر شده است. در این فضا افزایش ارزش ویژه برند یکی از اهداف بازاریابی بانکهاست. با توجه به این که شهرت بانک عامل مهمی در تقویت ارزش ویژه برند بانکها تلقی می شود، طی این پژوهش تلاش شد تا اثر مذکور در نظام بانکی ایران ارزیابی شود. این پژوهش به روش ...  بیشتر

4. بررسی تاثیر ارتباطات مبتنی بر همکاری بر بهبود عملکرد صنایع؛ نقش تعدیلکنندگی قابلیتهای مرتبط با بازار

یونس جبارزاده؛ محمد فاریابی؛ هانیه نصیری

دوره 5، شماره 4 ، زمستان 1394، صفحه 53-72

چکیده
  تحقیقات بازاریابی نشان می‌دهد، «ارتباطات مبتنی بر همکاری» به شرکت‌ها به‌ویژه در بازارهای صنعتی به حفظ مزیت رقابتی، کمک می‌کند. این پژوهش، دیدگاه «رابطه‌ای» و دیدگاه «مبتنی بر منابع» را ادغام کرده، و چگونگی تأثیر روابط مبتنی بر همکاری بر معیارهای عملکرد روابط مختلف، را با نقش میانجی قابلیت‌های مرتبط با بازار ...  بیشتر

5. ارائه و آزمون مدل همسویی سیاست‌های امنیت اطلاعات بازاریابی با برنامه سیستم‌های اطلاعات استراتژیک (مورد مطالعه: دانشگاه فردوسی مشهد)

الفت گنجی بیدمشک؛ سید امین حسینی سنو

دوره 5، شماره 4 ، زمستان 1394، صفحه 73-98

چکیده
  همسویی سیاست­های امنیت اطلاعات بازاریابی با برنامه سیستم­های اطلاعات استراتژیک به­منظور حداکثر بهره­برداری از دارایی­های اطلاعاتی، توجه متخصصان این حوزه را به خود اختصاص داده است. از اینرو هدف پژوهش حاضر، دستیابی به مدلی است که ابعاد و مؤلفه­های همسویی سیاست­های امنیت اطلاعات بازاریابی با برنامه سیستم­های اطلاعات ...  بیشتر

6. اثرگذاری تبلیغات مارک ورزشی بر تغییرات الکتروآنسفالوگرافیک و تصمیم به خرید مشتریان در بازاریابی عصبی

فاطمه عبدوی؛ حوریه دهقانپوری

دوره 5، شماره 4 ، زمستان 1394، صفحه 99-118

چکیده
  هدف پژوهش حاضر بررسی اثرگذاری تبلیغات مارک ورزشی آدیداس بر تغییرات الکتروآنسفالوگرافیک (فعالیت امواج مغزی) و تصمیم به خرید ورزشکاران (علاقه‌مند و غیرعلاقه‌مند) در مقایسه با غیرورزشکاران (علاقه‌مند و غیرعلاقه‌مند) است. در این پژوهش، "تبلیغات برند ورزشی آدیداس" به عنوان متغیر مستقل، "فعالیت امواج مغزی" و "تصمیم‌ به‌ ...  بیشتر

7. بررسی تأثیر ابعاد برند خدمات بر وفاداری به برند در صنعت بانکداری

علی باغانی؛ حسین فارسی زاده؛ مهدی دهقانی سلطانی؛ مرتضی ملکی مین‌باش رزگاه

دوره 5، شماره 4 ، زمستان 1394، صفحه 119-138

چکیده
  امروزه، اهمیت توجه به خدمات ارائه شده در سازمان­های خدماتی به اندازه­ای افزایش یافته که توجه بسیاری از اندیشمندان مراکز تحقیقاتی و مدیران سازمان­ها را به خود معطوف داشته است. از طرفی، وفاداری نیز از جمله مواردی است که بازاریابی امروز به آن توجه زیادی می­کند. هدف از این تحقیق بررسی تأثیر ابعاد برند خدمات بر وفاداری به برند با ...  بیشتر

8. بررسی تأثیر بازارگرایی بر عملکرد تجاری با نقش میانجی نوآوری سازمانی (مورد مطالعه: شرکت‌های ساخت و تأمین قطعات شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در استان خوزستان)

مریم درویشی؛ رحیم رحیمی

دوره 5، شماره 4 ، زمستان 1394، صفحه 139-162

چکیده
  چکیده آشفتگی روند تجاری، سبب شده که، شرکت‌ها از گرایش‌های مختلفی برای افزایش عملکرد خود در بازار استفاده ‌کنند. بر این اساس، پژوهش حاضر به دنبال بررسی تأثیر بازارگرایی بر عملکرد تجاری با نقش میانجی نوآوری سازمانی در شرکت‌های ساخت و تأمین قطعات شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در استان خوزستان می‌باشد. روش پژوهش حاضر بر مبنای هدف از نوع ...  بیشتر

9. بخش بندی مصرف کنندگان سبز با استفاده از متغیرهای سبک زندگی (مورد مطالعه: مصرف کنندگان محصولات ارگانیک در شهر شیراز)

محمد جواد فروغی اصل؛ محمد رضا کریمی علویجه

دوره 5، شماره 4 ، زمستان 1394، صفحه 163-184

چکیده
  بازاریابی سبز مقوله ای است که اهمیت انجام آن در جهان امروز بیش از هر زمان دیگری احساس می شود. چرا که از یک سو تخریب طبیعت بقای زندگی بشر و حتی کسب و کارها را به خطر انداخته است و از سوی دیگر با افزایش توجه مردم به محیط زیست بازار خوبی برای فعالیت در زمینه محصولات سبز ایجاد شده است که نیاز به برنامه ریزی و استراتژی-گذاری دارد. در این تحقیق، ...  بیشتر

10. مدل سازی وفاداری مشتری با استفاده از متدلوژی پویائی شناسی سیستم (مطالعه موردی : شرکت خدمات اینترنت پر سرعت)

مسعود عسکرنیا؛ فرزاد عادل زاده؛ صمد عالی؛ علیرضا بافنده زنده

دوره 5، شماره 4 ، زمستان 1394، صفحه 185-204

چکیده
  با توجه به پیچیدگی موضوع وفاداری مشتری، در این مقاله سعی شده با استفاده از پویائی شناسی سیستم، ابتدا مدلی مفهومی برای تبیین وفاداری مشتریان خدمات اینترنت پرسرعت ارئه شود، سپس با شبیه سازی مدل، سناریوهای بهبود وفاداری مشتری ارزیابی می‌گردد. برای این منظور طبق مراحلِ متدولوژی مدل سازیِ استرمن ابتدا وضعیت وفاداری مشتری برای جامعه ...  بیشتر

11. طراحی الگوی توسعه بندر خشک در ایران با استفاده از تکنیک‌های دلفی، تحلیل شکاف و دیمتل فازی

سید فتح الله امیری عقدایی؛ سید حسن حاتمی نسب؛ علی صنایعی؛ سید حسن حاتمی نسب؛ علی کاظمی

دوره 5، شماره 4 ، زمستان 1394، صفحه 205-230

چکیده
  بندر خشک یک راه حل بالقوه برای دسترسی بهتر به قابلیت های بنادر دریایی داخلی محسوب می شود. مطمئناً برای پیاده سازی موفق بندر خشک وابسته به شناسایی و تعریف موانع و قابلیت های توسعه ترمینال های واسطه ای پیشرفته می باشد. در راستای پیدا کردن روش راه اندازی بندر خشک در ایران، بازنگری ادبیات و مقایسه مطالعات انجام شد. از روش دلفی بر اساس مصاحبه ...  بیشتر