مقاله پژوهشی
2. اثر نشانه‌های محیطی وب‌سایت بر قصد خرید با نقش میانجی‌ حالات درونی مصرف‌کنندگان

محمد رضا کریمی علویجه؛ رکسانا علی طلب

دوره 7، شماره 4 ، زمستان 1396، صفحه 1-22

http://dx.doi.org/10.22108/nmrj.2018.107200.1444

چکیده
  امروزه، به دلیل رشد و توسعة اینترنت، روزبه­روز بر تعداد فروشگاه­های آنلاین افزوده می‌شود. برای ثبات در این رقابت و جلب رضایت مصرف‌کنندگان، خرده‌فروشان باید بر ایجاد تجربیات مثبت خرید برای مصرف‌کنندگان تمرکز کنند. بدین منظور، خرده‌فروشان آنلاین تلاش کرده‌اند تا محیط و فضای فروشگاه­های آنلاین را بهبود بخشند؛ زیرا مشخص شده ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
3. طراحی مدل بازاریابی رابطه‌ای بین‌بنگاهی در شبکة کسب‌و‌کار گردشگری پارسیان

محمد رحیم اسفیدانی؛ محسن نظری؛ محمد آقایی؛ حامد عبدالعلی

دوره 7، شماره 4 ، زمستان 1396، صفحه 23-40

http://dx.doi.org/10.22108/nmrj.2017.102899.1171

چکیده
  مدیریت هدفمند روابط با مشتریان تجاری یکی از عوامل موفقیت ساز‌مان‌هاست. بر این اساس، شناسایی رابطه و انواع آن و دسته‌بندی مشتریان بر پایة انتظار ایشان از رابطة راهنمای انتخاب استراتژی بازاریابی رابطه را برای شرکت فراهم می‌سازد. در این پژوهش به روش تئوری داده­بنیان و از طریق مصاحبه‌ با فعالان شبکة روابط کسب‌و‌کار گردشگری در   ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
4. شناسایی و برتری‌یابی کار‌‌کردهای رسانه‌‌های اجتماعی در شرکت‌‌های کوچک و متوسط از دیدگاه صاحب‌نظران ایرانی

مریم اخوان خرازیان؛ سید هادی شریفی الحسینی

دوره 7، شماره 4 ، زمستان 1396، صفحه 41-56

http://dx.doi.org/10.22108/nmrj.2017.106583.1418

چکیده
  فعالیت شرکت‌های کوچک تا متوسط ایرانی در انواع رسانه‌‌های اجتماعی ناشی از تعداد زیاد این شرکت‌ها، گسترش جهانی استفاده از رسانه‌‌های اجتماعی و استقبال شگفت‌انگیز مخاطبان ایرانی از رسانه‌‌های اجتماعی است. هدف اصلی این پژوهش، شناسایی ‌‌کارکردهای رسانه‌‌های اجتماعی برای کسب‌و‌کارهای کوچک تا متوسط است. در مرحلة اول، کارکردها ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
5. تأثیر مسئولیت اجتماعی شرکت بر وفاداری به برند به واسطة اعتبار برند (مورد مطالعه: بانک صادرات ایران، شهر بوشهر)

مجید اسماعیل پور؛ امراله صیادی؛ مرضیه دلواری؛ سولماز موسوی شورگلی

دوره 7، شماره 4 ، زمستان 1396، صفحه 57-76

http://dx.doi.org/10.22108/nmrj.2018.106183.1392

چکیده
  امروزه مسئولیت اجتماعی شرکت برای اکثر سازمان­ها و مدیران موضوع مهمی به شمار می‌رود. مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها مسئلة حیاتی است و دارای پیامدهای استراتژیک برای شرکت‌ها در تمام صنایع است. یکی از باارزش‌ترین دارایی‌های هر شرکت، برند (نام‌ و نشان تجاری) آن است. برند، همان دارایی است که شرکت در سایة آن می‌تواند منافع زیادی را کسب کند. ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
6. تأثیر جان‌بخشی به نمانمانام (برند) بر وفاداری مشتریان با نقش میانجی شخصیت نمانام بر استفاده‌کنندگان خودروهای داخلی

سید مرتضی غیور باغبانی؛ مرتضی رجوعی؛ احمد کریم پور

دوره 7، شماره 4 ، زمستان 1396، صفحه 77-94

http://dx.doi.org/10.22108/nmrj.2017.104888.1304

چکیده
  امروزه رقابت در صنعت خودروسازی با ورود تولیدکنندگان خارجی در بازار کشورمان افزایش درخور توجهی پیدا کرده است و شرکت‌های خودروساز، برنامه‌های متعددی را به منظور افزایش وفاداری به نمانام خود اجرا می‌کنند. یکی از عوامل اثرگذار بر این وفاداری، مفهوم جان‌بخشی به نمانام است که طی چند سال اخیر در اصول بازاریابی وارد شده ‌است. هدف این ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
7. بررسی تأثیر فناوری‌ اطلاعات بر توسعة پایدار مقاصد گردشگری به ‌منظور توسعة مقاصد گردشگری هوشمند (با استفاده از رویکرد فراترکیب)

ساناز شفیعی؛ علی رجب زاده قطرمی؛ علیرضا حسن زاده؛ سعید جهانیان

دوره 7، شماره 4 ، زمستان 1396، صفحه 95-116

http://dx.doi.org/10.22108/nmrj.2017.103939.1247

چکیده
  در سال‌‌های اخیر ظهور و توسعة فناوری اطلاعات به تحول صنعت گردشگری منجر شده است. این توسعه مستلزم شکل‌گیری مدل‌های جدید رفتار سفر، طراحی محصول و پژوهش و ارزیابی است که به نوبة خود، یک الگوی جدید از مدیریت گردشگری را شکل می‌دهد. گردشگری یک صنعت اطلاعات‌محور است و فناوری اطلاعات مانند یک محرک اصلی در صنعت گردشگری عمل می‌‌کند. باوجود ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
8. بررسی عوامل مؤثر بر فرایند شکل‌گیری وفاداری الکترونیکی با نقش میانجی تعهد الکترونیکی (مورد مطالعه: صنعت بانکداری الکترونیکی در ایران)

هادی تیموری؛ مریم گودرزوند چگینی

دوره 7، شماره 4 ، زمستان 1396، صفحه 117-144

http://dx.doi.org/10.22108/nmrj.2018.101752.1090

چکیده
  ارائة خدمات بانکداری الکترونیکی، موضوع قابل تأملی برای ادامة رقابت در بازار جهانی است. مشتریان یکی از عناصر اصلی در عملکرد مطلوب بانکداری الکترونیکی تلقی می‌شوند و جذب و وفادارکردن هرچه بیشتر آنها به خدمات بانکداری الکترونیکی در سرلوحة برنامه‌های راهبردی بازاریابی بانک‌ها قرار دارد. از‌این‌رو هدف پژوهش حاضر، بررسی عوامل مؤثر ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
9. تحلیل نقش بازارمحوری بر عملکرد بیمارستان‌ها با تأکید بر نقش هویت برند سازمان؛ مطالعة موردی: بیمارستان‌های خصوصی شهر اصفهان

فرزانه محمدی

دوره 7، شماره 4 ، زمستان 1396، صفحه 145-156

http://dx.doi.org/10.22108/nmrj.2018.108466.1523

چکیده
  مطالعات مختلفی بر ارتباط میان بازارمحوری و عملکرد سازمان تأکید کرده­اند. از آنجایی که با افزایش رقابت در صنعت بیمارستان، بیمارستان­ها به دنبال حفظ و کسب سهم بیشتر در بازار و ارزش بیشتر در ذهن مشتریان هستند، مطالعة حاضر این ارتباط را در صنعت بیمارستان با تأکید بر نقش هویت برند در بیمارستان­های خصوصی شهر اصفهان در سال 96 بررسی کرده ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
10. تدوین الگوی جایگذاری نام تجاری با رویکرد مبتنی بر نظریة داده‌بنیان

سید محمد طباطبایی نسب؛ سمیرا مدنی؛ طاهره اشرفی عقدا

دوره 7، شماره 4 ، زمستان 1396، صفحه 157-172

http://dx.doi.org/10.22108/nmrj.2018.101282.1048

چکیده
  جایگذاری نام تجاری به گنجاندن شناسه­های نام تجاری در رسانه­های جمعیِ دیداری و نوشتاری اعم از فیلم‌های سینمایی، شبکه‌های خبری، مجله­ها، روزنامه‌ها، برنامه‌های تلویزیونی، بازی­ها و سایر رسانه‌ها اشاره دارد. پژوهش حاضر با هدف بررسی عوامل مؤثر بر جایگذاری نام تجاری انجام شده است. محققان در این فرایند با مطالعة مقالات معتبر ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
11. بررسی عوامل تأثیرگذار بر استفادة مصرف‌کنندگان از تبلیغات موبایلی مبتنی بر نظریة یکپارچة پذیرش و استفاده از تکنولوژی (UTAUT)

سهیلا خدامی؛ حسین نوروزی؛ مهسا مروتی شانجانی

دوره 7، شماره 4 ، زمستان 1396، صفحه 173-194

http://dx.doi.org/10.22108/nmrj.2018.101784.1095

چکیده
  با توجه به اینکه فناوری­های موبایل به­سرعت در حال پیشرفت است، بستری از تبلیغات با نام تبلیغات موبایلی شناخته شده است. در مطالعات گذشته دیدی چندبعدی از منظر عوامل فردی، محیطی و فناورانه و مطالعه­ای که به طور همزمان به مسئلة پذیرش و استفاده توجه کرده باشد، وجود ندارد. براساس این منطق، این پژوهش عوامل اثرگذار بر قصد رفتاری مصرف­کنندگان ...  بیشتر