مقاله پژوهشی
1. تدوین نقشۀ سلسله‌مراتبی ارزش‎ ‎برند شبکۀ اجتماعی اینستاگرام

شهریار عزیزی؛ پانته آ فاطمی؛ سیدمیلاد حسینی

دوره 10، شماره 4 ، زمستان 1399، صفحه 1-16

http://dx.doi.org/10.22108/nmrj.2020.124355.2204

چکیده
  مطالعۀ حاضر، در پی آن است تا با استخراج نقشۀ سلسله‌مراتبی ارزش برند شبکۀ اجتماعی اینستاگرام با استفاده از نظریۀ ابزار‌ـ‌هدف و فن نردبانیْ بینش و اطلاعات جدیدی را برای کسب‌وکارهایی فراهم آورد که از این شبکه استفاده می‌کنند و یا در آینده قصد دارند از آن استفاده کنند. جامعۀ این مطالعه دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی تهران است که از اینستاگرام ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
2. بررسی تأثیر نیاز مصرف‌کنندگان به منحصربه‌فردبودن، بر رفتار خرید آنها به‌وسیلۀ خوداِبرازی و خودنمایی

امیر محمد فکور ثقیه؛ مهدی قوی هیکل؛ ریحانه ایلانی

دوره 10، شماره 4 ، زمستان 1399، صفحه 17-36

http://dx.doi.org/10.22108/nmrj.2020.123811.2176

چکیده
  امروزه عوامل متعددی مانند رشد سریع فناوری، افزایش رقبا، تغییر سلایق مشتریان، فضای کسب‌وکار و عملکرد سازمان‌ها را تحت‌تأثیر قرار داده است. در چنین شرایطی، برنامه‌ریزی برای تأثیرگذاری بر رفتار خرید مشتریان یکی از اهداف هر سازمانی محسوب می‌شود؛ بنابراین، بررسی متغیرهای اثرگذار بر آن می‌تواند راهنمای مدیران در جهت بهبود سازمان ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
3. تحقیقات بازاریابی در انقلاب صنعتی چهارم، استفاده از تحلیل کلان‌داده‌ها و «یادگیری ماشین» جهت ارائه ارزش به مشتری

سیدمحسن موسوی؛ سید فتح الله امیری عقدایی

دوره 10، شماره 4 ، زمستان 1399، صفحه 37-54

http://dx.doi.org/10.22108/nmrj.2020.122740.2109

چکیده
  از مهمترین پیامدهای چهارمین انقلاب صنعتی، دیجیتالیزه شدن محیط کسب‌وکار و گسترش بازاریابی داده محور می‌باشد که پیامدهای این تحولات تأثیرات عمیقی بر تحقیقات بازاریابی خواهد داشت. هدف این پژوهش شناسایی ویژگی‌ یا مؤلفه‌های ارزش از میان حجم انبوه نظرات مشتریان در شبکه‌های مجازی با استفاده از یادگیری ماشین جهت تحلیل کلان‌داده‌ها، ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
4. بررسی نحوه مشارکت مشتری در همکاری در برندینگ در رسانه‌های اجتماعی مبتنی بر تئوری UGT و چارچوب S-O-R

سهیلا خدامی؛ سعید جعفری نیا؛ حامد خلیلی

دوره 10، شماره 4 ، زمستان 1399، صفحه 55-80

http://dx.doi.org/10.22108/nmrj.2020.121323.2009

چکیده
  برندهای مختلف برای برقراری رابطة مشتری-برند در شبکه‌های اجتماعی به‌منظور ارتباط، ترویج و تبلیغ محصولات جدید خود به مشتریان و تشویق آنها به مشارکت، «جامعه‌های برند» خود را ایجاد کرده‌اند. جوامع برند نوعی ابزار بازاریابی است که تبادلات اجتماعی بین مشتریان را تسهیل می‌کند. هدف از اجرای این پژوهش، بررسی نحوة مشارکت مشتری در ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
5. طراحی الگوی پذیرش خدمات درمانی نوآورانه با روش آمیختة اکتشافی

هانیه محمدزاده طاهری؛ علی حاجیها؛ احمد روستا؛ عباس خورشیدی

دوره 10، شماره 4 ، زمستان 1399، صفحه 81-98

http://dx.doi.org/10.22108/nmrj.2020.123497.2165

چکیده
  پژوهش حاضر با هدف طراحی الگوی پذیرش خدمات درمانی نوآورانه با روش آمیختة اکتشافی انجام شد. در بخش کیفی از طراحی ظاهرشوندة نظریة داده‌بنیاد استفاده شد. داده‌های بخش کیفی با انجام 18 مصاحبة عمیق با استادان بازاریابی، متخصصان حوزة پزشکی و همچنین 20 مصاحبه با مشتریان بانک خون بند ناف مؤسسة رویان به دست آمد و با استفاده از کدگذاری باز تحلیل ...  بیشتر