Study the effect of the organizational factors on the acceptance using combined heat and power Generation plants (small-scale generation) by organizational Consumers

Document Type : Original Article

Authors

1 Master Student , University of Tehran

2 Assistant Professor, Faculty of Management, University of Tehran

Abstract

The main goal of this research was studied the role of the organizational factors on the acceptance using combined heat and power generation plants by organizational consumers. Organizational factors include the seven variables of organizational values, perception, organization representatives, organizational goals and tasks, organization, technology, organizational structure and organizational resources. Its methods was descriptive-survey and applied research. To gather information from questionnaire was used. The questionnaire was based on theoretical principles and as a range of options was designed Likert senary. Narrative content of the questionnaires from masters and professionals and experts was assessed positively. Validated questionnaire based on the cronbach alpha coefficients were calculated. The coefficient for the questionnaire was obtained 0.955 customers and analyzes data using SPSS software was done. Inferential statistical methods of research questions in the community (customers) were analyzed. The statistical tests were included correlation analysis, regression and T-test. The results of this study showed that:
1. All of the above-mentioned variables on the acceptance of power plants CHP (small-scale generation) by the organizational consumers are effective.
2. Order of importance and influence of organizational factors to be organizational resources, organizational goals and tasks, perception, organization representatives, technology, organizational values, and organizational structure respectively.

Keywords


1-     هاوکینز دل، بست راجر و کانی کنث، مترجمان احمد روستا، عطیه بطحایی، (1385)، رفتار مصرف­کننده، تدوین استراتژی بازاریابی، نشر سارگل، تهران.
2-     کاتلر فیلیپ و آرمسترانگ گری، ترجمه بهمن فروزنده، (1387)، اصول بازاریابی، نشر آموخته، تهران
3-     سید جوادین سید رضا و اسفیدانی محمد رحیم، (1388)، بازاریابی صنعتی، نشر زمزمه نور، تهران
4-     مجید اسماعیل پور، (1386)، طراحی الگویی برای تبیین رفتار خریداران سازمانی محصولات رایانه‌ای، سیدجوادین سیدرضا، دانشکده مدیریت دانشگاه تهران
5-     حمید علیخانی، ابوالفضل معصوم زاده، (1387)، مفاهیم و الگوهای خرید سازمانی با رویکرد خرید در سازمان‌های دولتی، پایگاه اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی
6-     پورعبداللهیان برزو، مهرانی هرمز، (1388)، شناسایی عوامل موثر بر رفتار خریداران دستگاههای سونوگرافی در تهران، فصلنامه مدیریت(پژوهشگر) سال ششم شماره 13، تهران
7-     سید رضا سید جوادین‏،‎‏ مصطفی داودابادی فراهانی‏، (1383)، بررسی عوامل موثر بررفتار خرید خرده فروشان محصولات لبنی، ‎‏ماهنامه تخصصی بازاریابی، ‏‎شماره‎‏۴۰‏‎‎، تهران
8-     سرمد زهره، بازرگان عباس و حجازی الهه،(1380)، روش‌ها‏ی تحقیق در علوم رفتاری، تهران، نشر آگاه
9-     مؤمنی و فعال قیوم ع، (1386)، تحلیل‌های آماری با استفاده از SPSS، نشر کتاب نو، تهران
10-            Anderson, P.F. and Chambers, R.M. (1985), “A reward/measurement model of organizational buying behavior,” Journal of Marketing, Vol. 49, Spring
11-            Sheth ,J,N (1996), "Organizational buying behaviour : past performance and future expectation,: 'Journal of business & industrial marketing , Vol .11 ,No 3/4
12-            Webster , F. and Wind ,Y.(1973): "Organizational Buying Behavior " ,Industrial marr-eting management, vol . 36 .
13-            Webster , Fredreick E.(1999): "Industrial Marketing", John Wiley and Sons , 3rd Edition
14-            Choffray and Gary L. Lilien.(1978): " Assessing Response to Industrial Marketing Strategy",:  Journal of Marketing, Vol. 42, No. 2