شناسنامه علمی شماره
دوره 9، شماره 1 ، بهار 1398، صفحه 1-178
مقاله پژوهشی
حسین بلوچی؛ مرتضی ملکی مین باش رزگاه؛ داود فیض؛ طهمورث حسنقلی پور
چکیده
انتخاب راهبرد صحیح قیمتگذاری برای رسیدن به اهداف بنگاه بسیار مفید است؛ نگاه به قیمتگذاری بلندمدت (استراتژِیک) سبب ایجاد مزیت رقابت برای شرکتها خواهد شد؛ از این رو داشتن درک صحیح از عوامل مؤثر بر قیمتگذاری راهبردی بسیار حیاتی است. هدف پژوهش حاضر بررسی عوامل مؤثر بر قیمتگذاری راهبردی و نقش آن بر عملکرد شرکتهاست. این پژوهش ...
بیشتر
انتخاب راهبرد صحیح قیمتگذاری برای رسیدن به اهداف بنگاه بسیار مفید است؛ نگاه به قیمتگذاری بلندمدت (استراتژِیک) سبب ایجاد مزیت رقابت برای شرکتها خواهد شد؛ از این رو داشتن درک صحیح از عوامل مؤثر بر قیمتگذاری راهبردی بسیار حیاتی است. هدف پژوهش حاضر بررسی عوامل مؤثر بر قیمتگذاری راهبردی و نقش آن بر عملکرد شرکتهاست. این پژوهش توصیفی-پیمایشی و از نوع همبستگی است. جامعة آماری مدیران و کارکنان بخش فروش و بازاریابی شرکتهای لبنی فعال در شهر مشهد است. بدین منظور نمونهای برابر با 226 نفر بر اساس جدول مورگان و با استفاده از روش نمونهگیری تصادفی ساده انتخاب شدند. برای جمعآوری دادهها از پرسشنامه استفاده شده است. روایی پرسشنامه با استفاده از روایی همگرا و پایایی آن با استفاده از آلفای کرونباخ و پایایی مرکب تأیید شده است. برای بررسی فرضیههای پژوهش، از مدل معادلات ساختاری استفاده شد. نتایج نشان میدهد عوامل مربوط به شرکت، موقعیت شرکت در بازار و بازارگرایی بر قیمتگذاری راهبردی تأثیرگذارند؛ اما رابطة اندازة شرکت و قیمتگذاری راهبردی با توجه به عدد معناداری تأیید نشده است. از بین عوامل بازار، آشفتگی فنی و آشفتگی بازار تأثیر منفی بر قیمتگذاری راهبردی داشتند و رشد بازار بر قیمت تأثیر مثبت و معناداری داشت. تأثیر شدت رقابت بر قیمتگذاری راهبردی معنیدار نبود. از دیگر نتایج این پژوهش، تأیید تعدیلگری بازارگرایی در رابطة بین آشفتگی بازار و قیمتگذاری راهبردی است؛ اما تعدیلگری این متغیر در رابطة آشفتگی فنی و قیمتگذاری راهبردی تأیید نشده است. درنهایت نتیجه این است که قیمتگذاری راهبردی بر عملکرد شرکتهای لبنی تأثیرگذار است.
مقاله پژوهشی
خدیجه مفاخری؛ حمیدرضا سعید نیا
چکیده
امروزه شرکتهای تولیدکننده تلاش میکنند با استفاده از راهحلهای یکپارچه مانند پیشنهاد خدمت - محصول ترکیبی، موقعیت راهبردی خود را نزد مشتریان بازتعریف کنند تا از مزایای ارائة خدمات دورة عمر محصول، بهرهمند شوند. هدف این پژوهش، معرفی پدیدة خدماتمحوری و ارائة روشی برای سنجش و عملیاتیسازی دامنة کسبوکار خدمات صنعتی است. جامعة ...
بیشتر
امروزه شرکتهای تولیدکننده تلاش میکنند با استفاده از راهحلهای یکپارچه مانند پیشنهاد خدمت - محصول ترکیبی، موقعیت راهبردی خود را نزد مشتریان بازتعریف کنند تا از مزایای ارائة خدمات دورة عمر محصول، بهرهمند شوند. هدف این پژوهش، معرفی پدیدة خدماتمحوری و ارائة روشی برای سنجش و عملیاتیسازی دامنة کسبوکار خدمات صنعتی است. جامعة آماری پژوهش، 140 نفر از مدیران عامل شرکت آلفا و شرکتهای تابعة آن، مدیران میانی و کارشناسان مرتبط با حوزة خدمات است. برای تجزیه و تحلیل دادهها، از روش تحلیل عاملی (اکتشافی و تأییدی) و مدلسازی معادلات ساختاری استفاده شده است. از میان 32 آیتم اولیه برای دامنة خدمات محصولمحور، 17 آیتم در قالب چهار مؤلفة خدمات فنی و بهینهسازی محصول، خدمات تحقیق و توسعه، خدمات مرتبط با کسبوکار مشتری و خدمات بهاشتراکگذاری اطلاعات محصول با مشتریان تعیین شده است. مقایسة نتایج حاصل از این سنجش با موقعیت کنونی خدمات شرکت آلفا، نشان میدهد استفاده از الگوی جدید، موجب بهبود شاخصهای ارزیابی میشود.
مقاله پژوهشی
فریبرز رحیم نیا؛ یوسف رمضانی؛ سحر زرگران
چکیده
رسانههای اجتماعی یکی از تازهترین دستاوردهای فناوری اطلاعات و همچنین رویکردی نو در بازاریابی است. از سویی ارتباطات نامحدود کاربران در این رسانهها به اثرات متقابل بر کاربران منجر میشود. رسانههای اجتماعی، قدرت را از شرکت به سوی افراد و جوامع یا به عبارتی کاربران خلاق انتقال داده است که موجب تأثیرات بسیار موفق یا فاجعهباری ...
بیشتر
رسانههای اجتماعی یکی از تازهترین دستاوردهای فناوری اطلاعات و همچنین رویکردی نو در بازاریابی است. از سویی ارتباطات نامحدود کاربران در این رسانهها به اثرات متقابل بر کاربران منجر میشود. رسانههای اجتماعی، قدرت را از شرکت به سوی افراد و جوامع یا به عبارتی کاربران خلاق انتقال داده است که موجب تأثیرات بسیار موفق یا فاجعهباری بر برندههای مشهور شده است. هدف این پژوهش، بررسی تأثیر تعاملات کاربران در رسانههای اجتماعی بر قصد خرید بهواسطة نگرش نسبت به برند و هنجارهای ذهنی است. پژوهش حاضر بهلحاظ هدف از نوع کاربردی و بهلحاظ روش از نوع پیمایشی-تحلیلی است. ابزار پژوهش، پرسشنامه بوده و ضریب آلفای کرونباخ برای تمام ابعاد و متغیرها بیشتر از 7/0 است. پرسشنامهها بین 252 نفر از جامعة آماری توزیع شد؛ این جامعه شامل کلیة افراد بالای 18 سال ساکن مشهد است که عضو رسانة اجتماعی هستند و در زمینة آشنایی با برند خاص و کسب اطلاعات از برند خاص در اثر تعامل با گروه همسالان یا گروههای مرجع تجربیاتی داشتند. برای تجزیه و تحلیل دادهها از معادلات ساختاری استفاده شده است. نتایج پژوهش نشان میدهد فشار همسالان و گروههای مرجع بر متغیرهای نگرش نسبت به برند و هنجارهای ذهنی اثر مثبت و معنیداری دارد؛ همچنین دو متغیر نگرش نسبت به برند و هنجارهای ذهنی بر متغیر قصد خرید اثر مثبت و معنیداری دارد. بهعلاوه نقش واسطهگری دو متغیر نگرش نسبت به برند و هنجارهای ذهنی بین سه متغیر فشار همسالان، فشار گروههای مرجع و قصد خرید، تأیید شده است؛ پس ده فرضیة پژوهش نیز تأیید شد.
مقاله پژوهشی
مظفر چشمه سهرابی؛ میترا پشوتنی زاده؛ زینب عروجی
چکیده
هدف پژوهش حاضر، تعیین وضعیت ابعاد بازاریابی کالاها و خدمات کتابخانههای دانشگاههای دولتی استان اصفهان است. این ابعاد عبارتاند از بازارشناسی، بازارگرمی، بازارداری، بازارسنجی، بازاریابی، بازارگرایی، بازارسازی، بازارگردی و بازارگردانی. پژوهش به روش توصیفی - پیمایشی انجام گرفته و ابزار گردآوری دادهها پرسشنامة محققساخته ...
بیشتر
هدف پژوهش حاضر، تعیین وضعیت ابعاد بازاریابی کالاها و خدمات کتابخانههای دانشگاههای دولتی استان اصفهان است. این ابعاد عبارتاند از بازارشناسی، بازارگرمی، بازارداری، بازارسنجی، بازاریابی، بازارگرایی، بازارسازی، بازارگردی و بازارگردانی. پژوهش به روش توصیفی - پیمایشی انجام گرفته و ابزار گردآوری دادهها پرسشنامة محققساخته بوده است. جامعة آماری این پژوهش شامل 168 کتابدار شاغل در کتابخانههای دانشگاههای دولتی استان اصفهان است که از میان آنها 117 نفر بر اساس فرمول کوکران انتخاب شد. روایی محتوای پرسشنامه و پایایی آن با مقدار آلفای برابر با 92/0 به تأیید رسید. تجزیه و تحلیل یافتهها با استفاده از آمار توصیفی و استنباطی و با نرمافزار اس.پی.اس.اس انجام گرفت. یافتههای پژوهش نشان میدهد میانگین و انحراف معیار ابعاد بازاریابی محصولات و خدمات کتابخانهای در کتابخانههای دانشگاهی استان اصفهان به ترتیب 50/3 و 52/0 است. همچنین یافتهها نشاندهندة سطح معناداری 0001/0 بوده که کوچکتر از مقدار 05/0 است. باتوجهبه سطح معناداری، میانگین ابعاد بازاریابی اختلاف معناداری با حد وسط طیف لیکرت دارد و بزرگتر از حد متوسط است؛ بنابراین با اطمینان 95 درصد، ابعاد بازاریابی محصولات و خدمات کتابخانهای در کتابخانههای دانشگاهی استان اصفهان بیشتر از حد متوسط است و در وضعیت نسبتاً مطلوبی قرار دارد. همچنین، میانگینها نشان میدهد در بین ابعاد بازاریابی خدمات و محصولات کتابخانهای، بیشترین میانگین مربوط به بعد بازارگرایی و کمترین میانگین مربوط به بعد بازاریابی است. نتایج پژوهش نشان میدهد فعالیتهای مربوط به هریک از ابعاد بازاریابی در کتابخانهها وضعیت نسبتاً مطلوبی دارند و کمترین فعالیتها مربوط به بعد بازاریابی است که نتایج پژوهش لزوم تلاش برای ارتقای این بعد در کتابخانهها را نشان میدهد. همچنین، فعالیتهایی مانند وجود بخش مجزّا برای بازاریابی یا وجود واحد روابط عمومی به بهبود وضعیت این بعد از بازاریابی کمک میکند.
مقاله پژوهشی
عاطفه خالقی؛ حسین معینی؛ مونا جامی پور
چکیده
باوجود رشد روزافزون سرمایهگذاری در حوزة بازاریابی رسانههای اجتماعی، شناسایی چالشها و فرصتهای این رویکرد نو در ادبیات حوزة بازاریابی از نظرها دور مانده است. به همین منظور، هدف از پژوهش حاضر شناسایی و رتبهبندی فرصتها و چالشهای بازاریابی رسانههای اجتماعی است. پژوهش در دو مرحله با رویکرد آمیخته انجام شده است. در مرحلة ...
بیشتر
باوجود رشد روزافزون سرمایهگذاری در حوزة بازاریابی رسانههای اجتماعی، شناسایی چالشها و فرصتهای این رویکرد نو در ادبیات حوزة بازاریابی از نظرها دور مانده است. به همین منظور، هدف از پژوهش حاضر شناسایی و رتبهبندی فرصتها و چالشهای بازاریابی رسانههای اجتماعی است. پژوهش در دو مرحله با رویکرد آمیخته انجام شده است. در مرحلة نخست پژوهش با رویکرد کیفی به شناسایی فرصت و چالشها از خبرگان و صاحبنظران حوزة بازاریابی رسانههای اجتماعی پرداخته شده و در مرحلة دوم به منظور نظرسنجی دربارة یافتههای بخش کیفی و نیز رتبهبندی فرصتها و چالشها از دیدگاه صاحبنظران، رویکرد کمّی و ابزار پرسشنامه استفاده شده است. در بخش کیفی، از روش نمونهگیری گلولهبرفی و در بخش کمّی، از روش نمونهگیری قضاوتی استفاده شد. در مرحلة کیفی، دادههای حاصل از 15 مصاحبة نیمهساختاریافته با روش تحلیل محتوا تجزیهوتحلیل شد. در مرحلة کمّی، دادههای حاصل از 47 پرسشنامة گردآوریشده، با آزمونهای علامت و میانگین موزون تحلیل شده است. نتایج نشان میدهد مهمترین فرصت بازاریابی رسانة اجتماعی، شناخت دقیق نیازهای مشتریان از طریق رسانههای اجتماعی و مهمترین چالش، بیاعتمادی مخاطب به رسانههای اجتماعی است.
مقاله پژوهشی
نسترن کاظمی؛ احمد کمالی؛ علی بزرگی امیری
چکیده
قیمتگذاری یکی از مهمترین تصمیماتی است که روی سودمندی شرکتها تأثیر بسزایی دارد. قیمت مناسب، عاملی برای جذب مشتریان و افزایش رضایتمندی آنها میشود. بدین منظور مدیران همواره به دنبال روشهایی برای مقایسة راهبردهای تعیین قیمت و انتخاب بهترین راهبرد برای تعیین قیمتاند. باتوجهبه اینکه تعیین قیمت دارای ساختار غیرقطعی و شاخصهای ...
بیشتر
قیمتگذاری یکی از مهمترین تصمیماتی است که روی سودمندی شرکتها تأثیر بسزایی دارد. قیمت مناسب، عاملی برای جذب مشتریان و افزایش رضایتمندی آنها میشود. بدین منظور مدیران همواره به دنبال روشهایی برای مقایسة راهبردهای تعیین قیمت و انتخاب بهترین راهبرد برای تعیین قیمتاند. باتوجهبه اینکه تعیین قیمت دارای ساختار غیرقطعی و شاخصهای چندگانه است، به کارگیری روشهای تصمیمگیری چندمعیاره از زمینههای مناسب برای قیمتگذاری است. برای تعیین قیمت خدمات آزمایشگاههای صنعتی، یک مدل تصمیمگیری استفاده شده است. این مدل شامل فرایند تحلیل شبکهای فازی بازهای برای محاسبة وزن شاخصها و روش تاپسیس فازی بازهای برای تعیین وزن گزینههاست. در نهایت با ضرب وزن در نسبت قیمت به وزن، قیمت نهایی خدمات آزمایشگاهی مشخص میشود. نتایج حاصل از مدل، کاربردی بودن رویکرد پیشنهادی را در تعیین قیمت خدمات آزمایشگاههای صنعتی نشان میدهد. همچنین نتایج حاصل از اعتبارسنجی نشاندهندة دقت رویکرد پیشنهادی، تأثیرگذاری عدم قطعیت فازی بازهای و تأثیرگذاری اثر متقابل بین معیارها در تعیین قیمت است.
مقاله پژوهشی
وحید برادران
چکیده
انتخاب راهبرد مناسب بازاریابی، بر فروش بیشتر محصولات و خدمات و موفقیت سازمانها در عرصة رقابت مؤثر است. ازجمله عوامل مؤثر بر انتخاب راهبرد مناسب بازاریابی، تصمیمات و راهبردهای رقبا در بازار است. توسعة ابزار ریاضی مناسب برای انتخاب راهبرد بهینة بازاریابی با توجه به راهبردهای انتخابی رقیب، هدف اصلی این مقاله است. رویکرد تئوری بازیها ...
بیشتر
انتخاب راهبرد مناسب بازاریابی، بر فروش بیشتر محصولات و خدمات و موفقیت سازمانها در عرصة رقابت مؤثر است. ازجمله عوامل مؤثر بر انتخاب راهبرد مناسب بازاریابی، تصمیمات و راهبردهای رقبا در بازار است. توسعة ابزار ریاضی مناسب برای انتخاب راهبرد بهینة بازاریابی با توجه به راهبردهای انتخابی رقیب، هدف اصلی این مقاله است. رویکرد تئوری بازیها که ابزار تصمیمگیری در شرایط تعارض است، برای انتخاب راهبرد بهینة بازاریابی پیشنهاد میشود. با توجه به انواع روشهای تحلیل بازی، بازی ایستا، محدود و غیرهمکارانه با جمع ثابت برای این مسئله توسعه داده شده و اجراییبودن مدل پیشنهادی برای طراحی راهبردهای بهینة بازاریابی نوشابههای گازدار در دو برند برتر این بازار به کار گرفته شده است. انطباق مراحل و اجزای مدل تئوری بازیها با مسئلة برنامهریزی راهبردی بازاریابی و تعریف اجزا و روش حل بازی طراحیشده برای مسئلة تحلیل بازار ازجمله ویژگیهای این پژوهش است. نتایج این مطالعه نشان میدهد اگر هریک از دو برند معروف نوشابههای گازدار، یکی از راهبردهای قیمت و ترویج را برای راهبرد بازاریابی خود انتخاب کنند، حداکثر سهم بازار را خواهند داشت.
مقاله پژوهشی
زهرا کاشانی زاده؛ محمد رحیم اسفیدانی؛ مسعود کیماسی؛ میترا معنوی راد
چکیده
هدف پژوهش حاضر، بررسی رابطة تعاملی استعاره و مجاز تصویری در تبلیغات چاپی است. نوعشناسی این پژوهش بهدلیل تمرکز بر دو آرایة تصویری پرکاربرد در آگهیهای تبلیغاتی، امکان تحلیل تبلیغات بلاغی را فراهم میکند که در مدلهای موجود قرار نمیگیرند. همچنین این مدلِ مفهومی درک معنا در تبلیغات پیچیدة آرایهای را تسهیل میبخشد و مفهوم ...
بیشتر
هدف پژوهش حاضر، بررسی رابطة تعاملی استعاره و مجاز تصویری در تبلیغات چاپی است. نوعشناسی این پژوهش بهدلیل تمرکز بر دو آرایة تصویری پرکاربرد در آگهیهای تبلیغاتی، امکان تحلیل تبلیغات بلاغی را فراهم میکند که در مدلهای موجود قرار نمیگیرند. همچنین این مدلِ مفهومی درک معنا در تبلیغات پیچیدة آرایهای را تسهیل میبخشد و مفهوم بلاغت در تصاویر تبلیغاتی را براساس تعاریف زبانشناختی ایران و غرب توسعه میبخشد. برای تحقق هدف این پژوهش، از روش تحقیق مطالعة چندموردی استفاده شده است. موارد مطالعة عمیق در این پژوهش عبارتاند از پانصد تبلیغ چاپی داخلی و خارجی بلاغتی که براساس روش تحلیل نشانهشناسی تفسیر شدهاند؛ بنابراین با تحلیل دالّ و مدلول نشانهها در نمونههای تبلیغاتی، روابط تعاملی استعاره و مجاز برای نخسینبار در نوعشناسی این پژوهش شناسایی و تعریف شدهاند. یافتههای این پژوهش نشان میدهد استعاره و مجازِ مفهومی میتوانند علاوه بر زبان، در رسانههای دیگری مانند تصویر نیز بهکار گرفته شوند. همچنین استعاره و مجاز دو آرایه بلاغی با اهمیت و دو روش انتقال معنا هستند که میتوانند رابطة تعاملی در تصاویر تبلیغاتی داشته باشند؛ بنابراین این امکان وجود دارد که در مبدأ یا مقصد استعاره در تبلیغات چاپی، نوعی رابطة تعاملی با مجاز تصویری ایجاد شود. تمامی تبلیغات چاپی بلاغتیِ دارای دو شئ مرتبط در تصویر، در این نوعشناسی تحلیل میشوند.
مقاله پژوهشی
مصطفی زندی نسب؛ سید محمدباقر جعفری؛ مهدی فرمانی
چکیده
در باندلینگ اجتماعی، مصرفکنندگان مجبور نیستند برای برخورداری از تخفیف خرید، چیزی بیشتر از نیاز اصلی خود خریداری کنند. با رشد صنعت معاملات و روند فزایندة گرایشهای تجارتهای اجتماعی رایج، باندلینگ اجتماعی روش امیدبخشی برای کاستن مشکلات منع خریدی است که مصرفکنندگان باندلینگ سنتی از آن راضی نبودند. این پژوهش به دنبال توسعهدادن ...
بیشتر
در باندلینگ اجتماعی، مصرفکنندگان مجبور نیستند برای برخورداری از تخفیف خرید، چیزی بیشتر از نیاز اصلی خود خریداری کنند. با رشد صنعت معاملات و روند فزایندة گرایشهای تجارتهای اجتماعی رایج، باندلینگ اجتماعی روش امیدبخشی برای کاستن مشکلات منع خریدی است که مصرفکنندگان باندلینگ سنتی از آن راضی نبودند. این پژوهش به دنبال توسعهدادن روشهایی برای کنترل مصرفکننده و پس از آن، وجود پتانسیل باندلینگ برای خرید بیشتر و سریعتر است. هدف این پژوهش، بررسی تأثیر شیوة باندلینگ اجتماعی دربارة تمایل مشتریان برای خرید بستههای آنلاین شرکت همراه اول است. پژوهش حاضر ازنظر هدف، کاربردی و ازنظر روش، توصیفی-پیمایشی و همچنین همبستگی است. جامعة آماری پژوهش همة مشتریان شرکت همراه اول بودهاند که در آبان 1397 از خدمات این شرکت استفاده کردهاند و با روش نمونهگیری در دسترس تعداد 384 نفر برای حجم نمونه انتخاب شد. ابزار اصلی گردآوری دادهها، پرسشنامه بوده است. تجزیهوتحلیل دادهها با تکنیک مدلسازی معادلات ساختاری و با نرمافزار LISREL و SPSS انجام شده است. نتایج پژوهش نشان میدهد باندلینگ اجتماعی بر کنترل ادراکشده، ارزش ادراکشده و عدم اطمینان ادراکشده تأثیر مثبت و کنترل ادراکشده بر ارزش ادراکشده و قصد خرید تأثیر مثبت دارد؛ عدم اطمینان ادراکشده بر ارزش ادراکشده تأثیر منفی ندارد و ارزش ادراکشده بر قصد خرید تأثیر مثبت و عدم اطمینان ادراکشده بر قصد خرید، تأثیر منفی دارد.
مقاله پژوهشی
صمد عالی؛ علی جوانی؛ علیرضا بافنده زنده
چکیده
شناخت کامل و جامع عوامل تأثیرگذار بر شکلگیری برند مکان و شناسایی کنش متقابل بین این عوامل درگذر زمان، بهمنظور جذب سرمایه برای صنعت گاز بسیار بااهمیت است. با فراهم آمدن چنین شناختی و با نگاه ساختارمند به موضوع، بینشی صحیح از سازِکار رسیدن به برند با جایگاه مطلوب و رقابتی، تصمیمسازان را در بهرهگیری از برند مکان در جذب سرمایهگذاری ...
بیشتر
شناخت کامل و جامع عوامل تأثیرگذار بر شکلگیری برند مکان و شناسایی کنش متقابل بین این عوامل درگذر زمان، بهمنظور جذب سرمایه برای صنعت گاز بسیار بااهمیت است. با فراهم آمدن چنین شناختی و با نگاه ساختارمند به موضوع، بینشی صحیح از سازِکار رسیدن به برند با جایگاه مطلوب و رقابتی، تصمیمسازان را در بهرهگیری از برند مکان در جذب سرمایهگذاری یاری میکند؛ ازاینرو هدف پژوهش حاضر، شناسایی رمزها، مفاهیم و مقولههای مرتبط با شکلگیری برند مکان و روابط بین آنهاست. به این منظور، رویکرد پژوهشی فراترکیب بهکار گرفته شد. ازمیان پژوهشهای انجامشدة سال 1999 تا سال 2017، به تعداد 42 پژوهش با روش CASP بررسی و وارد فرایند فراترکیب شد، سپس با انجام رمزگذاری و طبقهبندی با نرمافزار Nvivo تحلیل و با توافق نخبگان، صحهگذاری شد. نتایج بهدستآمده 62 کد است که در هشت مفهوم و دو مقوله طبقهبندی شده است. براساس این یافتهها و با در نظر گرفتن روابط پویا و پیچیدة آنها، مدل علّی برند مکان تأثیرگذار بر جذب سرمایهگذاری متشکل از هویت و تصویر مکان به روش پویاییشناسی سیستمی کیفی ارائه شده است که میتواند در تصحیح نگرش مدیران برندسازی در جذب سرمایهگذاری مؤثر باشد. بهکارگیری روش فراترکیب و تمرکز بر روابط پویا و نگاه جامع سیستمی از نوآوری این پژوهش است.