مقاله پژوهشی
2. بررسی تأثیر کیفیت خدمات الکترونیکی بر وفاداری الکترونیکی با تبیین نقش رضایت الکترونیکی، ارزش ادراک‌شده و تبلیغات توصیه‌ای الکترونیکی؛ مطالعة موردی: خرده‌فروشی‌های الکترونیکی شهر تهران

سید حمید خداداد حسینی؛ اصغر مشبکی اصفهانی؛ فاطمه ملایی

دوره 7، شماره 2 ، تابستان 1396، صفحه 1-16

http://dx.doi.org/10.22108/nmrj.2017.21795

چکیده
  سازمان­ها با شناخت اهمیت حفظ مشتریان، در جست‌وجوی راهکارهایی برای حفظ آنان هستند. مشتریان زمانی به سازمان وفادار خواهند بود که سازمان انتظارات آنان را بشناسد و برای برآوردن نیازهای آنان عمل کند. مفهوم کیفیت خدمات، ضرورت توجه­به نیازها و خواسته‌های مشتریان را مدنظر دارد تا به وفادارسازی مشتریان بینجامد. هدف از پژوهش حاضر، بررسی ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
3. طراحی الگوی عوامل تأثیرگذار بر مشارکت مشتریان در تجارت اجتماعی با رویکردی بر مدل محرّک- موجود زنده- پاسخ

مهدی دشتی؛ علی صنایعی؛ حسین رضایی دولت آبادی

دوره 7، شماره 2 ، تابستان 1396، صفحه 17-42

http://dx.doi.org/10.22108/nmrj.2017.21796

چکیده
  تجارت اجتماعی پدیدة نوظهوری است که پژوهشگران، کمتر آن را بررسی کرده­اند. مشتریان در تجارت اجتماعی می­توانند به تولید محتوا و به­اشتراک­گذاری اطلاعات و تجربه­های خود دربارة محصولات و خدمات با دیگران بپردازند. چنین امکانی برای شرکت­ها و صاحبان مشاغل فرصت­ها و تهدیدهای جدی به­همراه دارد. باتوجه­به این شرایط، بررسی رفتار ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
4. نگاهی پدیدارشناختی به راهکار تقویت دلبستگی به برند در طبقات محصول

میترا شعبانی نشتایی؛ کامبیز حیدر زاده هنزایی؛ یزدان منصوریان

دوره 7، شماره 2 ، تابستان 1396، صفحه 43-62

http://dx.doi.org/10.22108/nmrj.2017.21797

چکیده
  دلبستگی به برند، از چالش‌های مدیران بازاریابی برای ایجاد و حفظ پیوندی قوی و ماندگار با برند است. بنابراین، هدف این پژوهش، شناسایی راهکاری واقع­گرایانه­ برای ایجاد و تقویت دلبستگی به برند و کسب پیامدهای مطلوب ناشی از آن در طبقات کالای تندمصرف و بادوام است. با اجرای دو پیش­آزمونِ تعیین محصول و برند، کفش ورزشی با برند آدیداس و بستنی ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
5. واکاوی تجربه‌های خرید مشتریان از مراکز خرید شهر تبریز با رویکرد پدیدارشناسی

محمد تقی خدایی گرگری؛ مجتبی امیری؛ حسین عباسی اسفنجانی

دوره 7، شماره 2 ، تابستان 1396، صفحه 63-78

http://dx.doi.org/10.22108/nmrj.2017.21798

چکیده
  بازاریابی تجربی از رویکرد نوآورانة تعامل دوسویه برای بازاریابی بهره می­گیرد. پژوهش دربارة کشف و توصیف عمیق ادراکات و تجربه­های خریداران ازجمله مسائل مراکز خرید است. این مطالعه با هدف تجزیه و تحلیل تجربیات خرید از مراکز خرید و با هدف کشف و استخراج عوامل و مشخصه­های این مراکز برای ایجاد مزیت رقابتی انجام شده است. رویکرد انجام پژوهش ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
6. ارائة مدل ارزیابی بازاریابی محلی در شعب بانک ملت

مسعود کیماسی؛ نرگس صارمی

دوره 7، شماره 2 ، تابستان 1396، صفحه 79-92

http://dx.doi.org/10.22108/nmrj.2017.21799

چکیده
  یکی از دلایل عملکرد ضعیف برخی از شعبه­های بانکی، بازاریابی ضعیف آنهاست. از یک­سو نیز ابزار مشخصی برای سنجش میزان توسعة فعالیت‌های بازاریابی در شعب، به­ویژه موضوعاتی که در اختیار خود شعب است، وجود ندارد؛ ازاین­رو مفهومی با عنوان «بازاریابی محلی» تعریف شده تا بررسی شود که شعبه­ها تا چه­میزان در برابر محیط هوشمند هستند ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
7. طراحی مدل بازاریابی استراتژیکِ صنایع دستی مبتنی بر تئوری داده‌بنیاد

محمدرضا اسماعیلی؛ مرضیه حبیبی

دوره 7، شماره 2 ، تابستان 1396، صفحه 93-114

http://dx.doi.org/10.22108/nmrj.2017.21800

چکیده
  صنایع دستی یکی از سرمایه­های ارزشمند ملّی است که قابلیّت کارآفرینی و اقتصادی بالایی دارد. اکثر هنرمندان صنایع دستی، مردم بومی و افرادی بدون تحصیلات دانشگاهی هستند که فارغ از فضای رقابتی بازار داخل و خارج، به­صورت سنتی تولید می­کنند. در برخی موارد نیز کارگاه­های تولیدی به­دلیل نبود تقاضا و نداشتن صرفة اقتصادی تعطیل می­شوند؛ ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
8. عوامل مؤثر بر مشارکت الکترونیک مشتریان در جمع‌سپاری و ارتقای عملکرد شرکت؛ مطالعة موردی: مدیران بازاریابی شهر اصفهان

ساناز شفیعی

دوره 7، شماره 2 ، تابستان 1396، صفحه 115-134

http://dx.doi.org/10.22108/nmrj.2017.21801

چکیده
  رشد اینترنت و دیگر شبکه­های اجتماعی در عصر کنونی، فرصت­های جدیدی را برای به­اشتراک­گذاشتن دانش و تجربیات افراد با دیگران فراهم می­کند. از سوی دیگر، رشد و توسعة این ابزارها، فرصت­هایی را نیز برای بهره­گیری از منابع بدیع نوآوری در اختیار سازمان­ها می­گذارد. هرچند قابلیّت­های جمع­سپاری، به­معنای یک رویکرد بازاریابی ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
9. تأثیر ابعاد روانشناختی استرات‍ژی بازی‌کاری بر وفاداری مشتریان؛ مطالعة موردی: مشتریان شعب منتخب بانک ملت شهر اصفهان

سید فتح اله امیری عقدایی؛ هادی تیموری؛ زهرا ترکان

دوره 7، شماره 2 ، تابستان 1396، صفحه 135-152

http://dx.doi.org/10.22108/nmrj.2017.21802

چکیده
  بهترین امتیاز برای سازمان­ها در چارچوب مزیّت رقابتی، مشتریان وفادار هستند؛ بنابراین سازمان­ها همواره خواهان راهکارهایی هستند که با آن بتوانند مشتریان خود را حفظ و وفادار سازند. استراتژی بازی­کاری روشی است که بابهره­گیری از تکنیک­ها و عناصر بازی برای اهداف غیر بازی، باعث افزایش انگیزش مشتریان برای مشارکت داوطلبانه درفعالیت­های ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
10. بررسی عملکرد بازرگانی در شرایط ناهمگونی قدرت باتوجه‌به نقش بازاریابی و استراتژی‌های پورتر

آرزو فیاضی

دوره 7، شماره 2 ، تابستان 1396، صفحه 153-166

http://dx.doi.org/10.22108/nmrj.2017.21803

چکیده
  چکیده بدون تردید، مسئله قدرت در بین بخش های سازمان حایز اهمیت است. زیرا ناهمگونی قدرت بین بخش ها در سازمان موجب خواهد شد تا سازمان نتواند عملکرد مطلوبی از خود ارایه دهد. به این دلیل که، عملکرد مطلوب نتیجه تعامل صحیح بین واحد های سازمانی است. در این راستا، در شرکت های تولیدی بحث قدرت بین بخش بازاریابی و سایر بخش های شرکت بسیار مطرح است. ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
11. تأثیر عوامل عاطفی و شناختی بر نگرش و پذیرش تبلیغات از طریق تلفن همراه

هادی تقوی؛ سید محمدباقر جعفری؛ سیدمرتضی موسوی ثانی باغسیاهی

دوره 7، شماره 2 ، تابستان 1396، صفحه 167-192

http://dx.doi.org/10.22108/nmrj.2017.21804

چکیده
  امروزه استقبال روزافزون از موبابل و شبکه­های اجتماعی موبایلی بستر مناسبی را برای تبلیغ کالاها و خدمات، بدون محدودیت­های زمانی و مکانی و ایجاد ارتباط مستقیم بازاریابان با مصرف­کنندگان نهایی را فراهم آورده است. با­توجه­به نوظهوربودن این رسانه و بستر تبلیغاتی آن، هنوز عوامل مؤثر بر پذیرش آن برای کسب­وکارها و تبلیغ­کنندگان ...  بیشتر