2. عوامل موثر در خرید های لذت باور از طریق اینستاگرام

غلامرضا آتیه کار؛ اصغر مشبکی؛ عبدالله نعامی

دوره 6، شماره 2 ، تابستان 1395، صفحه 18-1

http://dx.doi.org/10.22108/nmrj.2016.20663

چکیده
  امروزه اینستاگرام از جمله شبکه‌های اجتماعی‌ست که با محوریت اشتراک‌گذاری عکس توانسته است به بسیاری از پیش‌بینی‌ها مبنی بر حرکت شبکه‌های اجتماعی به سمت سایت‌های عکس محور جامعه عمل بپوشاند. هرچند اینستاگرام به عنوان یک پدیدۀ نوظهور برای اشتراک گذاری عکس و فیلم های کوتاه طراحی شده و هدف از ایجاد آن فروش کالا نبوده، اما استفادۀ گوناگون ...  بیشتر

3. بررسی تاثیر نوآوری در خدمات بر نیات رفتاری مشتریان به واسطه بازاریابی حسی (مورد مطالعه: هتل‌های پنج ستاره شهر مشهد)

لیلا بصیر؛ فریبرز رحیم نیا؛ مجتبی پورسلیمی

دوره 6، شماره 2 ، تابستان 1395، صفحه 36-19

http://dx.doi.org/10.22108/nmrj.2016.20664

چکیده
  امروزه، سازمان‌های خدماتی می‌بایست در بستر جدید بازاریابی حسی محیطی را فراهم کنند تا با ارائه خدماتی متمایز به مشتریان جدید، برای آنها تجربه‌ای خوشایند خلق نموده و آنها را به مشتریان وفادار خود تبدیل کنند. مشتریانی که به سبب شکل‌گیری تجربه شخصی مثبت، نه تنها مجددا به سازمان مراجعه خواهند کرد، بلکه آن را به اطرافیان خود نیز توصیه ...  بیشتر

4. تأثیر عوامل شناختی و احساسی بر وفاداری گردشگران به مقصد گردشگری

عبدالهادی درزیان عزیزی؛ راضیه فعلی؛ فرج اله رحیمی؛ ادریس محمودی

دوره 6، شماره 2 ، تابستان 1395، صفحه 54-37

http://dx.doi.org/10.22108/nmrj.2016.20665

چکیده
  متن مورد نظر خوبخش خدمات در اغلب کشورها بالاترین ارزش افزوده و سهم اشتغال را به خود اختصاص داده است و زیربخش‌های متعددی دارد که یکی از مهم­ترین آن­ها بخش گردشگری است. گردشگری نقش مهمی در توسعه اقتصادی و رفاه اجتماعی کشورها ایفا می کند و توسعه آن یکی از کم هزینه­ترین روش­های اشتغال­زایی است. با توجه به اهمیت تبلیغات دهان به ...  بیشتر

5. بخش‌بندی بازار بیمه عمر از طریق سبک زندگی مشتریان با استفاده از الگوی (AIO)

میثم شیرخدایی؛ سهیل نجات؛ امیر اکبری

دوره 6، شماره 2 ، تابستان 1395، صفحه 74-55

http://dx.doi.org/10.22108/nmrj.2016.20666

چکیده
  در فضای رقابتی امروز هر شرکتی که بخواهد در هر بازاری فعالیت نماید، اعم از بازارهای صنعتی و بازارهای مصرفی، باید بداند که نمی­تواند همه سلایق و درخواست­های مشتریانش را یک­جا پاسخ دهد و به همه آنها خدمت­رسانی کند. برای پاسخگویی به این مساله امروزه بخش­بندی بازار افزایش چشم­گیری یافته است. بازار بیمه در ایران نیز از این امر ...  بیشتر

6. بررسی اثر هویت یابی مشتری با برند بر وفاداری به واسطه کیفیت خدمات، اعتماد و ارزش درک شده (مورد مطالعه: هتل پنج ستاره ی همای مشهد)

علیرضا حدادیان؛ علی کاظمی؛ شیرین فیض محمدی

دوره 6، شماره 2 ، تابستان 1395، صفحه 92-75

http://dx.doi.org/10.22108/nmrj.2016.20667

چکیده
  چکیده با توجه به فضای رقابتی موجود در صنعت جهانی هتلداری، راهبرد برند سازی یکی از مهمترین تاکتیک هایی است که می تواند حاشیه ی مطمئنی را برای هتلداران ایجاد کند. به منظور توسعه ی دانش موجود در زمینه ی مدیریت برند، این پژوهش با هدف بررسی اثر هویت یابی برند بر وفاداری مشتریان هتل همای مشهد انجام شده است. بر طبق 8 فرضیه ی این مطالعه ابتدا ...  بیشتر

7. بررسی تاثیر شخصیت مشتری بر شخصیت برند (مورد مطالعه: مصرف کنندگان برند اپل)

علی حمیدی زاده؛ محمد رحیم اسفیدانی؛ پریسا سیاسی

دوره 6، شماره 2 ، تابستان 1395، صفحه 114-93

http://dx.doi.org/10.22108/nmrj.2016.20668

چکیده
  امروزه با توجه به رقابت روزافزون شرکتها و سازمانها، انتظارات فزاینده مشتریان و هزینه های هنگفت تبلیغات و سرمایه گذاری، مفهوم شخصیت برند و عوامل موثر بر شکل گیری آن در کانون توجه پژوهشگران بوده است. پژوهش حاضر بر آن است تا شخصیت مشتری را به عنوان یکی از مهمترین و کلیدی ترین عوامل موثر بر شکل گیری شخصیت برند مطرح و تاثیر آن بر شخصیت برند ...  بیشتر

8. بررسی تأثیر هویت ملی مصرف کنندگان بر خرید کالاهای خارجی

اعظم نقابی؛ ناصر یزدانی؛ محسن Nazem Bokaei

دوره 6، شماره 2 ، تابستان 1395، صفحه 132-115

http://dx.doi.org/10.22108/nmrj.2016.20669

چکیده
  هدف از مطالعه حاضر بررسی تأثیر پیشینه هویت مصرف کنندگان بر خرید کالاهای خارجی می باشد. خرید محصولات خارجی به واسطه تنوع فرهنگی از هویت ملی تأثیر می پذیرد، پژوهش گر در این تحقیق به دنبال یافتن فرایندهایی روانی است که به طور مؤثر علل تغییر میزان خرید کالاهای خارجی را شرح دهد. در مطالعه حاضر نویسنده به ترسیم مفهومی چند جانبه متشکل از هویت ...  بیشتر

9. طراحی و تبیین مدل مکانیزم ها، آثار و پیامد برندسازی داخلی (مورد مطالعه: گروه صنعتی سدید)

مرتضی سلطانی؛ الناز نبی زاده مامانی؛ امیرحسین مزینانی

دوره 6، شماره 2 ، تابستان 1395، صفحه 152-133

http://dx.doi.org/10.22108/nmrj.2016.20670

چکیده
  طبق ادبیات موجود، درونی سازی برند سازمان و بهبود نگرش کارکنان منجر به افزایش سودآوری خواهد شد. به دلیل اهمیت این موضوع، پژوهش حاضر در پی ارزیابی تأثیر عوامل مؤثر بر ایفای تعهدات کارکنان با رویکرد برند سازی داخلی است و بهبود نگرش کارکنان را عامل میانجی در این رابطه در نظر گرفته است. این مطالعه در گروه صنعتی سدید انجام گرفت و جهت جمع‌آوری ...  بیشتر

10. پیش‌بینی ورشکستگی مالی شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران با استفاده از ANN ، ANFIS ،LOGIT

علیرضا بحیرایی؛ کیوان اعتمادی؛ امیر گرامی اصل

دوره 6، شماره 2 ، تابستان 1395، صفحه 166-153

http://dx.doi.org/10.22108/nmrj.2016.20671

چکیده
  بانک ها به عنوان بخش اصلی نظام مالی نقش کلیدی را در تأمین مالی بخش های مختلف اقتصادی بر عهده دارند. یکی از مهم‌ترین موضوع‌های مطرح شده در زمینه‌ی مدیریت مالی و بازار یابی مالی، این است که سرمایه‌گذاران فرصت‌های مناسب سرمایه‌گذاری را از فرصت‌های نامطلوب تشخیص دهندو مدیران مدیریت مالی موثر و کارآمد در تامین منابع مالی داشته باشند. ...  بیشتر

11. ارائه مدل برند سازی برای خرده فروشی های اینترنتی با استفاده از روش کیفی تئوری داده بنیاد

رضا شفیعی؛ امیر اخلاصی؛ فهیمه انصاری

دوره 6، شماره 2 ، تابستان 1395، صفحه 188-167

http://dx.doi.org/10.22108/nmrj.2016.20672

چکیده
  پژوهش حاضر با توجه به رشد سریع فعالیت های خرده فروشی های اینترنتی در فضای کسب و کار داخلی کشور، و در راستای کمک به موفقیت بیشتر این نوع کسب و کار ها در عرصه برند سازی انجام شده است. هدف نهایی پژوهش ارائه مدلی جهت برند سازی خرده فروشی های اینترنتی با توجه به ساختار کسب و کار مجازی در کشور صورت پذیرفته، تا از این طریق بتواند نیازهای رو به ...  بیشتر

12. تدوین مدل رفتار هوادار در حمایت گری ورزشی

محمدرضا کریمی؛ مهدی طالب پور؛ علیرضا حدادیان

دوره 6، شماره 2 ، تابستان 1395، صفحه 202-189

http://dx.doi.org/10.22108/nmrj.2016.20673

چکیده
  امروزه حمایت گری ورزشی در جهان به صنعتی بزرگ تبدیل‌شده به‌طوری‌که میلیاردها دلار در سال در این حوزه توسط شرکت‌ها سرمایه‌گذاری می‌شود. ازاین‌رو پژوهش‌ها در این زمینه به‌سرعت در حال افزایش است. پژوهش‌های انجام‌شده درزمینه حمایت گری ورزشی بیشتر به چرایی این پدیده پرداخته است و درزمینه نحوه کارکرد حمایت گری ورزشی در میان طرفداران ...  بیشتر

13. جـایـگـاه‌یـابـی برند هتـل‌های پنـج ستـاره از دیدگاه آژانس های مسافرتی

نسیم محمدیان محمودجیق؛ مهدی ابراهیمی؛ امین سلطانی هوراند

دوره 6، شماره 2 ، تابستان 1395، صفحه 222-203

http://dx.doi.org/10.22108/nmrj.2016.20674

چکیده
  در محیط رقابتی کنونی شناخت جایگاه برند برای هر شرکتی امری ضروری است. با توجه به تمایل بالای مدیران هتل­ها به افزایش سودآوری از طریق جذب مشتریان صنعتی-تجاری خود، لازم است هتل­ها برای تقویت جایگاه خود نزد این دسته از مشتریان خود، عوامل مربوطه را مدنظر قرار دهند. هدف اصلی پژوهش حاضر تعیین جایگاه رقابتی هتل­های پنج ستاره شهر مشهد ...  بیشتر