مقاله پژوهشی
1. طراحی مدل بومی برندسازی برای کلان پروژه‌های چندمنظوره کشور و پیاده سازی و آزمون آن در یک مجموعه چند منظوره

علی دیواندری؛ امیر اخلاصی

دوره 2، شماره 2 ، تابستان 1391، صفحه 1-20

چکیده
  پژوهش در مورد برندسازی کشورها، شهرها، مکان‌ها و مقاصد گردشگری نیز انجام شده است، اما در برخی حوزه بسیار نوپا و جدید است. مطالعات این حوزه بیشتر متمرکز بر فروش مکان، بازاریابی مکان و برندسازی مقاصد گردشگری بوده است و به نظر می‌رسد مطالعات کمی در مورد برندسازی کلان پروژه‌های تفریحی، اقامتی، توریستی و ورزشی انجام گرفته باشد. این پروژه‌ها ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
2. شناسایی ویژگی‌های ساختاری و محتوایی مورد انتظار مشتریان از شعارهای تبلیغاتی بانک

شهریار عزیزی؛ مجید حسنی نژاد؛ امین دینی؛ آسیه امیدیان؛ فاطمه فرهیخته

دوره 2، شماره 2 ، تابستان 1391، صفحه 21-36

چکیده
  شعار تبلیغاتی یکی از مهمترین عناصر برنامه‌های تبلیغاتی شرکت‌هاست. برنامه‌های تبلیغاتی در صنعت بانکداری ایران طی سال‌های اخیر به دلیل تشدید رقابت اهمیت بسیار زیادی یافته است. یک شعار تبلیغاتی دارای ساختار و محتوای مناسب برای بانک می‌تواند موجب جلب توجه بیشتر مخاطبان و اثربخشی تبلیغات شود. این مطالعه درصدد شناسایی ویژگی‌های ساختاری ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
3. بررسی تأثیر عوامل سازمانی بر پذیرش استفاده از نیروگاه‌های تولید همزمان برق و حرارت CHP توسط مشتریان سازمانی

مهدی مؤمنی؛ محمدرحیم اسفیدانی؛ علی حیدری

دوره 2، شماره 2 ، تابستان 1391، صفحه 37-50

چکیده
  در این تحقیق هدف بررسی تأثیر عوامل سازمانی مؤثر بر پذیرش استفاده از نیروگاه‌های تولید همزمان برق و حرارتCHP (مولدهای مقیاس کوچک) توسط مصرف کنندگان سازمانی است. عوامل سازمانی شامل هفت متغیر ارزش‌های سازمانی، ادراک، نمایندگان سازمان، اهداف و وظایف سازمان، تکنولوژی، ساختار سازمانی و منابع سازمانی است. این تحقیق از نظر هدف کاربردی، ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
4. بررسی تاثیرکارآفرینی و کسب و کار محوری بر نوآوری و ارزش مشتری

مصطفی کاظمی؛ سمیرا پور

دوره 2، شماره 2 ، تابستان 1391، صفحه 51-68

چکیده
  امروزه سازمان‌ها باید با تشخیص و بهره‌برداری از فرصت‌های کارآفرینانه ناشی از تغییرات محیطی نه تنها بقا بلکه رشد خود را نیز تضمین کنند. از این رو، باید به منظور حفظ بقای خود از مزایایی رقابتی برخوردار باشند. از جمله این مزایای رقابتی، نوآوری و ارزش مشتری است که با توجه به اینکه مطالعات کمی به بررسی روابط میان کارآفرینی و ارزش مشتری ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
5. کاربرد نظریه‌های خودمختاری، رفتار برنامه‌ریزی شده و کنش عقلایی در قصد خرید آنلاین (مورد مطالعه؛ تارنمای شرکت مسافربری رویال‌سفر‌ایرانیان)

احمدعلی خائف الهی؛ علی نوری؛ محمدرضا ذبیحی

دوره 2، شماره 2 ، تابستان 1391، صفحه 69-86

چکیده
  پیشرفت شبکه ‌ارتباط ‌جهانی به شکل‌گیری نوع جدیدی از خرید تحت عنوان خرید‌آنلاین منجر شده است. در این راستا، شناسایی عوامل تعیین‌کننده قصد خرید‌آنلاین مشتریان و از همه مهمتر تعیین نقش جنسیت به عنوان یک متغیر مستقل و یا تعدیل‌گر از مهمترین زمینه‌های تحقیقاتی به شمار می‌رود که در این تحقیق بدان پرداخته شده است. علاوه بر این، درک ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
6. بررسی دیدگاه هویت اجتماعی برند و تأثیر آن در توسعه وفاداری به برند (مورد مطالعه:شرکت تولیدکننده محصولات لبنی کاله)

زهره شاهرخ دهدشتی؛ مهدی جعفرزاده کناری؛ علیرضا بخشی زاده

دوره 2، شماره 2 ، تابستان 1391، صفحه 87-106

چکیده
  در سال‌های اخیر، بحث و بررسی در خصوص برند جایگاه ویژه‌ای در محافل علمی و دانشگاهی و همچنین در حوزه کسب و کار یافته است. بسیاری از محققان و مدیران شرکت‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که با ارزش‌ترین دارایی یک شرکت در جهت بهبود فرایند بازاریابی، برند و دانش برندینگ است. با وجود این، مفهوم هویت برند که عاملی درون سازمانی و یکی از مهمترین ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
7. ارائه مدلی جهت تبیین ارزش ویژه نام و نشان تجاری بر مبنای خرده‌فروشان

حمید شاهبندرزاده؛ علیرضا ضیایی بیده

دوره 2، شماره 2 ، تابستان 1391، صفحه 107-122

چکیده
  پژوهش‌های فراوانی در زمینه بررسی ارزش ویژه نام و نشان تجاری از دیدگاه مصرف‌کنندگان انجام شده است. ولی پژوهشگران معدودی ارزش ویژه نام و نشان تجاری را از دیدگاه خرده‌فروشان بررسی کرده‌اند. در حالی که تعداد زیادی از محصولات مصرفی به صورت مستقیم به مصرف‌کنندگان نهایی فروخته نمی‌شوند، بلکه از طریق خرده‌فروشان و به صورت غیر مستقیم ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
8. دسته بندی متغیرهای وبکوال بر اساس مدل کانو در جهت ارزیابی رضایت مشتریان از کیفیت خدمات بانکداری اینترنتی

علی شائمی برزکی؛ جواد خزائی پول؛ مهدی پور مصطفی؛ هادی بالوئی

دوره 2، شماره 2 ، تابستان 1391، صفحه 123-142

چکیده
  با توجه به اهمیت و موقعیت بانکداری اینترنتی و روند رو به رشد خدمات بانکی اینترنتی طی سال‌های اخیر در کشور، اکنون موسسات مالی و اعتباری و بانک‌ها به خوبی دریافته اند که حفظ موقعیت و توسعه اثربخش بدون بهره گیری استراتژی‌های علمی و عملی در مدیریت اطلاعات و ارتباطات امکان پذیر نیست. امروزه بانک‌ها به منظور باقی ماندن در عرصه رقابت نیازمند ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
9. بهینه سازی کاربرد فناوری اطلاعات در مدیریت زنجیره تامین و بازاریابی محصولات هوائی به روش AHP

اکبر نیلی پور طباطبایی؛ بیژن خیامباشی؛ مهدی کرباسیان؛ محمد شریعتی

دوره 2، شماره 2 ، تابستان 1391، صفحه 143-164

چکیده
  پیشرفت‌های گوناگون در عرصه تکنولوژی جهانی بویژه در حوزه محصولات هوایی همراه با اعمال روش‌های متعدد ارتقا در سازماندهی صنایع مرتبط نسبت به دهه گذشته، تحولات اثر بخشی را پدید آورده است. در این راستا صنایع و شرکت‌ها سعی دارند تا با استفاده از ابزارها، روش‌ها و فناوری‌های نوین، روند کاری خود را با عنایت به قیود جدید و مدرن، بهینه و ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
10. بررسی تاثیر آمیخته بازاریابی سبز بر تصمیم خرید سبز مصرف‌کنندگان (مطالعه موردی: مصرف‌کنندگان محصولات لبنی شرکت پگاه در شهرستان شیراز)

حبیب اله رعنایی کردشولی؛ احمد اله‌یاری بوزنجانی

دوره 2، شماره 2 ، تابستان 1391، صفحه 165-180

چکیده
  پژوهش حاضر با هدف بررسی نگرش مصرف‌کنندگان نسبت به آمیخته بازاریابی سبز و تاثیر آن بر تصمیم خرید سبز مصرف‌کنندگان محصولات لبنی شرکت پگاه فارس صورت گرفته است. بر این اساس، نمونه‌ای مشتمل بر 385 نفر از مصرف‌کنندگان محصولات لبنی شرکت مذکور به شیوه تصادفی طبقه‌ای متناسب با حجم هر طبقه، در مناطق نه‌گانه شهرداری شیراز انتخاب گردیده و ...  بیشتر