مقاله پژوهشی
1. استراتژی های بازاریابی مبتنی بر رسانه های اجتماعی در کسب و کارهای کوچک فعال در زمینه گردشگری

امیرحسین پناهنده؛ طهمورث حسنقلی پور؛ حسن بودلایی؛ سید ابوالقاسم میرا

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 27 مرداد 1399

http://dx.doi.org/10.22108/nmrj.2020.122047.2058

چکیده
  با توجه به جایگاه ویژه رسانه های اجتماعی در حوزه کسب و کار، هدف از این پژوهش شناسایی دیدگاه‌های مدیران و کارشناسان فعال در حوزه گردشگری از ارزش و اهمیت رسانه‌های اجتماعی به عنوان ابزاری کارآمد در فرآیند کسب و کار به‌ویژه کسب و کارهای کوچک می‌باشد. این پژوهش از نوع کیفی و مبتنی بر مطالعه موردی چندگانه است. بر این اساس اقدام به بررسی ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
2. "واکاوی پدیدارشناختی جو (فضای) مراکزخرید/ مال ها و رفتارخرید مشتریان "

مژده افلاکی جوبنی؛ کامبیز حیدرزاده؛ روح اله زابلی؛ محمد حسن بهزادی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 17 آبان 1399

http://dx.doi.org/10.22108/nmrj.2020.122722.2108

چکیده
  هدف از این پژوهش، شناسایی پدیدارشناسانه جو (فضای) مراکزخرید -به عنوان یک پدیده کمتر شناخته شده- و رفتار خرید مشتریان از مراکزخرید چند منظوره بود. به طور کلی هدف از این پژوهش کشف معنای جو(فضای) مراکزخرید از نظر مشارکت‌کنندگان(آزمودنی‌ها) می‌باشد. این پژوهش با رویکرد کیفی و روش پدیدارشناسی انجام شد. نمونه پژوهش را 12نفر از خبرگان و مراجعین ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
3. ارزیابی جایگاه برند محصولات آرایشی از دیدگاه مصرف کنندگان با استفاده از تکنیک نقشه ادراکی

منیژه حقیقی نسب؛ راضیه کامیابی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 20 آبان 1399

http://dx.doi.org/10.22108/nmrj.2020.122898.2114

چکیده
  امروزه جایگاه یابی برند به عنوان مولفه‌ای حساس و مهم در بازاریابی رقابتی، از اهمیت فوق العاده‌ای برخوردار است. از این منظر،درک و شناخت جایگاه برند و هم چنین مفاهیم آن به عنوان اصول قابل توجهی برای بقای برند شناخته می‌شوند.هدف این پژوهش که یک پژوهش میدانی است جایگاه یابی برند محصولات آرایشی از دیدگاه مصرف کنندگان ایرانی است. متغیرهای ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
4. شناسایی و اولویت ‏بندی عوامل موثر بر مکان‌یابی بهینه فروشگاه‌های زنجیره‌ای خرده‌فروشی با استفاده از ژئومارکتینگ

کبری سبزعلی یمقانی؛ محمد احمدی؛ نادر غریب نواز؛ مهران کشتکار هرانکی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 29 آذر 1399

http://dx.doi.org/10.22108/nmrj.2020.123853.2178

چکیده
  مشخص نبودن چارچوب و عدم برنامه ریزی در امر مکان‌گزینی و مکانیابی فروشگاه‌های خرده فروشی باعث شده که اغلب فروشگاه بر اساس استانداردهای موجود مکانیابی نشوند و بیشتر امری اختیاری باشد تا کار علمی و بر اساس آگاهی؛ از دیگر سو معمولاً روش‌هایی که در مکانیابی فروشگاه ها در نهادهای مسئول مورد استفاده قرار می‌گیرد در اغلب موارد با روش‌های ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
5. طراحی مدل شایستگی مدیران بازاریابی دیجیتال با روش تحلیل مضمون

جبار باباشاهی؛ محمد عربی؛ میثم شفیعی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 29 آذر 1399

http://dx.doi.org/10.22108/nmrj.2020.120964.1992

چکیده
  اینترنت،رسانه های اجتماعی،برنامه های تلفن همراه ودیگرفناوری های ارتباطات دیجیتال بخشی از زندگی روزمره مردم در سراسر جهان شده اند.براساس آمارهای اخیر منتشر شده در ژانویه 2020 ، 4.54میلیارد نفر دردنیا کاربر فعال اینترنت هستندکه 59٪از جمعیت جهانی را شامل می شود.از این رو کسب و‌کارها برای رقابت درعرصه تجارت،مجبور به بازاریابی وحضور درفضای ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
6. بررسی کاربرد شاخص‌های زبانشناسی در فعالیت‌های برندینگ مرتبط با نام و لوگوی برند

مینا قاسمی نژاد؛ شهناز نایب زاده؛ سید حسن حاتمی نسب

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 06 دی 1399

http://dx.doi.org/10.22108/nmrj.2020.123033.2126

چکیده
  هدف: هدف از این پژوهش دسته‌بندی شاخص‌های عام زبان-شناسی مبتنی بر کارکردهای زبان در فعالیت‌های برندینگ می-باشد. در این زمینه پژوهشگر بر کارکردهای زبان در فعالیت-های برندینگ مرتبط با نام، تلفظ و لوگوی برند متمرکز بوده و تلاش داشته تا نقش شاخص‌های عام موجود در زبانشناسی را در زمینه کاربردهای زبان در فعالیت‌های برندینگ شناسایی نماید.روش ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
7. تنفّر از برند کالاهای ایرانی: آزمون یک الگوی مفهومی بومی از علل و پیامدهای تنفر از برند

فراز صادق وزیری؛ الهام ابراهیمی؛ علی شجاع

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 14 دی 1399

http://dx.doi.org/10.22108/nmrj.2021.123210.2134

چکیده
  هدف: هدف پژوهش حاضر آزمون الگوی مفهومی علل و پیامدهای تنفر از برند کالاهای ایرانی است. بر همین اساس مدل مفهومی متشکل از این عوامل و پیامدها در مورد کالاهای ایرانی و در بافتار مصرفی ایران مورد آزمون قرار گرفت. روش‌شناسی: در این پژوهش پیمایشی، جامعه هدف شامل تمامی شهروندان استان مازندران و روش نمونه‌گیری، خوشه‌ای دومرحله‌ای بود. تعداد ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
8. طراحی چارچوب چندسطحی برای اجرای موفق بازاریابی سبز در شرکت‌های تولیدکننده مواد غذایی

یوسف محمدی فر؛ معین سلیمانی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 14 دی 1399

http://dx.doi.org/10.22108/nmrj.2021.124538.2214

چکیده
  در چند دهه اخیر شاهد افزایش گرایش در ترجیح خرید و مصرف محصولات سبز از یک‌سو و نگرانی‌های فزاینده از تغییرات آب و هوایی، آلودگی‌های زیست‌محیطی و تراکم پسماندهای مواد غذایی، از دیگر سو بوده‌ایم که زمینه‌ساز تغییراتی جدی در نگرش‌های زیست‌محیطی مردم و تغییر ترجیحات آن‌ها در تمایل به استفاده از محصولات دوست‌دار محیط‌زیست شده است؛ ...  بیشتر