1. تبیین رابطة ارزش ادراک‌شدة مصرف‌کنندگان برندهای لوکس خودرو و رفتار خرید آنان در شهر تهران

بهاره عابدین؛ منیژه حقیقی نسب؛ سید سمیه حسینی

دوره 10، شماره 2 ، تابستان 1399، ، صفحه 43-62

http://dx.doi.org/10.22108/nmrj.2020.120942.1991

چکیده
  ارزش ادارک‌شدة مشتری، مفهومی کلیدی در بازاریابی استراتژیک است؛ زیرا تا زمانی‌که خواستة ذهنی مشتری برمبنای ادراک وی از محصول برآورده نشود، اهداف بلندمدت سازمان محقق نخواهد شد. از‌این‌رو، هدف از پژوهش حاضر، بررسی رابطة ارزش ادراک‌شدة مصرف‌کنندگان برندهای لوکس خودرو و رفتار خرید آنان است. ابعاد ارزش ادراک‌شده در این پژوهش براساس ...  بیشتر

2. ارائه و اعتباریابی مدل بازاریابی استراتژیک در شرکت‌های بزرگ صنعت فولاد

علی شفیعی؛ وحیدرضا میرابی

دوره 9، شماره 2 ، تابستان 1398، ، صفحه 77-108

http://dx.doi.org/10.22108/nmrj.2019.109819.1628

چکیده
  بازاریابی نقش مهمی در تعیین اهداف راهبردی و همچنین نتایج عملکرد شرکت دارد. صنعت فولاد دومین صنعت صادرات غیر نفتی کشور است. در این پژوهش سعی شده است با بهره‌گیری از روش تحقیق کیفی، عوامل مؤثر بر بازاریابی در شرکت‌های بزرگ صنعت فولاد شناسایی، دسته‌بندی و مدل‌سازی شود و در بخش کمّی مدل به‌دست‌آمده با مدل‌سازی معادلات ساختاری آزمون ...  بیشتر

3. طراحی مدل بازاریابی استراتژیکِ صنایع دستی مبتنی بر تئوری داده‌بنیاد

محمدرضا اسماعیلی؛ مرضیه حبیبی

دوره 7، شماره 2 ، تابستان 1396، ، صفحه 93-114

http://dx.doi.org/10.22108/nmrj.2017.21800

چکیده
  صنایع دستی یکی از سرمایه­های ارزشمند ملّی است که قابلیّت کارآفرینی و اقتصادی بالایی دارد. اکثر هنرمندان صنایع دستی، مردم بومی و افرادی بدون تحصیلات دانشگاهی هستند که فارغ از فضای رقابتی بازار داخل و خارج، به­صورت سنتی تولید می­کنند. در برخی موارد نیز کارگاه­های تولیدی به­دلیل نبود تقاضا و نداشتن صرفة اقتصادی تعطیل می­شوند؛ ...  بیشتر