شهریار عزیزی؛ پانته آ فاطمی؛ سیدمیلاد حسینی
چکیده
مطالعۀ حاضر، در پی آن است تا با استخراج نقشۀ سلسلهمراتبی ارزش برند شبکۀ اجتماعی اینستاگرام با استفاده از نظریۀ ابزارـهدف و فن نردبانیْ بینش و اطلاعات جدیدی را برای کسبوکارهایی فراهم آورد که از این شبکه استفاده میکنند و یا در آینده قصد دارند از آن استفاده کنند. جامعۀ این مطالعه دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی تهران است که از اینستاگرام ...
بیشتر
مطالعۀ حاضر، در پی آن است تا با استخراج نقشۀ سلسلهمراتبی ارزش برند شبکۀ اجتماعی اینستاگرام با استفاده از نظریۀ ابزارـهدف و فن نردبانیْ بینش و اطلاعات جدیدی را برای کسبوکارهایی فراهم آورد که از این شبکه استفاده میکنند و یا در آینده قصد دارند از آن استفاده کنند. جامعۀ این مطالعه دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی تهران است که از اینستاگرام استفاده میکنند. درمجموع ۱۱ مصاحبۀ عمیق و رودررو انجام شد و پس از تحلیل مصاحبهها 49 نردبان استخراج شد که با تحلیل و بررسی روابط مستقیم و غیرمستقیم محتوای آنها ۱۹ عنصر شامل 6 ویژگی، ۹ پیامد و 4 ارزش شناسایی شد و نقشۀ تجمعی سلسلهمراتبی ارزش ترسیم شد. از میان زنجیرههای موجود در این نقشه «دسترسی آسان و فیلترنبودن، ایجاد لحظات خوش و سرگرمی، معاشرت و همصحبتی، داشتن احساس مثبت و خوب، شادی و خوشحالی» و «بهاشتراکگذاری تصاویر، ایجاد لحظات خوش و سرگرمی، معاشرت و همصحبتی، داشتن احساس مثبت و خوب، شادی و خوشحالی» بیشترین تداعی را داشتهاند.
ناصر صفایی؛ هما عاطف یکتا
چکیده
نظر به رشد چشمگیر استفاده از گوشیهای هوشمند، خدمتدهی به مشتریان شکل دیگری پیدا کرده است. در سالهای اخیر تعداد کاربران شبکههای اجتماعی مانند اینستاگرام، رشد بسیار زیادی داشته است؛ به همین دلیل، تعداد زیادی از کسبوکارهای کوچک و متوسط با استفاده از این شبکهها، محصولات خود را بهصورت برخط(آنلاین) به فروش میرسانند. ...
بیشتر
نظر به رشد چشمگیر استفاده از گوشیهای هوشمند، خدمتدهی به مشتریان شکل دیگری پیدا کرده است. در سالهای اخیر تعداد کاربران شبکههای اجتماعی مانند اینستاگرام، رشد بسیار زیادی داشته است؛ به همین دلیل، تعداد زیادی از کسبوکارهای کوچک و متوسط با استفاده از این شبکهها، محصولات خود را بهصورت برخط(آنلاین) به فروش میرسانند. هدف این پژوهش، کشف میزان اعتماد کاربران اینستاگرام و همچنین استخراج میزان اثرگذاری صفحات فروش مجازی بر تصمیم خرید آنان است. در این پژوهش و با استفاده از مدل رگرسیون، ارتباط بین جنسیت، تعداد صفحاتی که مشتری در اینستاگرام دنبال میکند، تعداد افرادی که مشتری آنها را دنبال کرده و آنها نیز صفحة تجاری را دنبال میکنند و همچنین تعداد دفعاتی که مشتری صفحة اینستاگرام خود را در روز بررسی میکند، برای متغیرهای مستقل و میزان اعتمادی او در خرید از صفحة تجاری (متغیر وابسته) بررسی شده است. بهدلیل جمعآوری داده، آزمایشی تجربی به کمک 136 کاربر اینستاگرام انجام شد. دادههای جمعآوریشده با کمک مدلسازی رگرسیون تحلیل شدند. نتایج تحقیق نشان میدهد از مجموعه فاکتورهای پیشبینیشده، تنها تعداد دفعاتی که مشتری صفحة اینستاگرام خود را بررسی میکند، اثر چشمگیری بر میزان اعتماد او در هنگام خرید از صفحات تجاری دارد.
غلامرضا آتیه کار؛ اصغر مشبکی؛ عبدالله نعامی
چکیده
امروزه اینستاگرام از جمله شبکههای اجتماعیست که با محوریت اشتراکگذاری عکس توانسته است به بسیاری از پیشبینیها مبنی بر حرکت شبکههای اجتماعی به سمت سایتهای عکس محور جامعه عمل بپوشاند. هرچند اینستاگرام به عنوان یک پدیدۀ نوظهور برای اشتراک گذاری عکس و فیلم های کوتاه طراحی شده و هدف از ایجاد آن فروش کالا نبوده، اما استفادۀ گوناگون ...
بیشتر
امروزه اینستاگرام از جمله شبکههای اجتماعیست که با محوریت اشتراکگذاری عکس توانسته است به بسیاری از پیشبینیها مبنی بر حرکت شبکههای اجتماعی به سمت سایتهای عکس محور جامعه عمل بپوشاند. هرچند اینستاگرام به عنوان یک پدیدۀ نوظهور برای اشتراک گذاری عکس و فیلم های کوتاه طراحی شده و هدف از ایجاد آن فروش کالا نبوده، اما استفادۀ گوناگون کاربران از آن باعث شده تا به جایگاهی مهم برای معرفی محصولات برندهای خانگی و کوچک برسد. از طرفی در ایران با توجه به فیلترینگ برخی سایت ها و عدم دسترسی کاربران به زیرساختها و ابزارهای مناسب، باعث شده است استفاده از اینستاگرام برای فروش این نوع کالا و خدمات افزایش یابد. بنگاههای اقتصادی در ایران با معرفی کالا و خدمات مرتبط با مد، لباس، فشن و لوازم آرایشی در اینستاگرام توانستهاند از این محیط به عنوان ویترین خود استفاده کرده و محصولات خود را به نمایش بگذارند.
پژوهش حاضر به منظور بررسی انگیزه خرید اینترنتی از طریق شبکه اجتماعی اینستاگرام برای خریدهای لذت باور در شهر تهران طرح ریزی شده است. در این پژوهش عوامل انگیزشی برای ترغیب افراد به خرید لذت باور از طریق صفحات اینستاگرام در جامعه دارندگان صفحه اینستاگرام در تهران و در نمونه ای به حجم 180 نفر، مورد بررسی قرار می گیرد. و تعیین می کند که چه عواملی، با چه میزان اهمیت بر انگیزه خرید لذت باور در این شبکه اجتماعی در شهر تهران موثر هستند. در این مقوله پنج ارزش لذت باور در خرید از طریق اینستاگرام مورد بررسی قرار می گیرد. در جمع آوری ادبیات موضوعی این پژوهش از اطلاعات مکتوب کتابخانه ای و برای جمع آوری اطلاعات خریـــداران احتمالی از پرسشنامه استفاده گـردیده است. ضمنا جهت تائید یا رد فرضیه های مورد استفاده از آزمون همبستگی پیرسون و رگرسیون استفاده شده است. نتایج حاصل از پژوهش نشان می دهد که خرید های لذت باور از طریق اینستاگرام در تهران تحت تاثیر ماجراجوئی/کاوش و عامل روابط اجتماعی اتفاق می افتد. لذا فروشندگان با ترعیب این دو جنبه در ایجاد صفحات معرفی کالا و خدمات خود در اینستاگرام می تواند در فروش محصولات و خدمات از جنس لذت باور موفقتر عمل کنند.