1. هوش رقابتی مبتنی‌بر محتوای شبکه‌های اجتماعی و عوامل مؤثر بر فرایند آن

محمدرضا تقوا؛ امیرحسن ناصری؛ کامران فیضی؛ ایمان رئیسی وانانی

دوره 9، شماره 3 ، پاییز 1398، ، صفحه 43-60

چکیده
  < p>باتوجه‌به گسترش استفاده از شبکه‌های اجتماعی و غنی‌تر شدن محتوای موجود در این شبکه‌ها، استفاده از مدل‌های مختلف هوش رقابتی مبتنی‌بر محتوای تولید‌شدة کاربران، به یکی از علاقه‌مندی‌های بسیاری از سازمان‌ها و ارگان‌ها تبدیل شده است. هدف این پژوهش، شناسایی عوامل مؤثر بر مراحل مختلف فرایند هوش رقابتی مبتنی‌بر محتوای شبکة اجتماعی ...  بیشتر

2. تأثیر بازاریابی شبکه‌های اجتماعی بر وفاداری برند و قصد خرید مصرف‌کنندگان

امیر غفوریان شاگردی؛ بهناز دانشمند؛ امید بهبودی

دوره 7، شماره 3 ، پاییز 1396، ، صفحه 175-190

http://dx.doi.org/10.22108/nmrj.2018.89511.0

چکیده
  در بازارهای به­شدت رقابتی امروز، مدیران شرکت­ها در جست­وجوی روش­های جدیدی برای آگاه­ساختن مردم از محصولات و بهبود برند خود هستند. یکی از این روش­ها رسانه­های اجتماعی است که تحول بزرگی در حوزة کسب و کار و بازاریابی اینترنتی ایجاد کرده است. هدف این پژوهش بررسی تأثیر بازاریابی شبکه‌های اجتماعی بر وفاداری به برند و قصد خرید ...  بیشتر

3. طراحی الگوی عوامل تأثیرگذار بر مشارکت مشتریان در تجارت اجتماعی با رویکردی بر مدل محرّک- موجود زنده- پاسخ

مهدی دشتی؛ علی صنایعی؛ حسین رضایی دولت آبادی

دوره 7، شماره 2 ، تابستان 1396، ، صفحه 17-42

http://dx.doi.org/10.22108/nmrj.2017.21796

چکیده
  تجارت اجتماعی پدیدة نوظهوری است که پژوهشگران، کمتر آن را بررسی کرده­اند. مشتریان در تجارت اجتماعی می­توانند به تولید محتوا و به­اشتراک­گذاری اطلاعات و تجربه­های خود دربارة محصولات و خدمات با دیگران بپردازند. چنین امکانی برای شرکت­ها و صاحبان مشاغل فرصت­ها و تهدیدهای جدی به­همراه دارد. باتوجه­به این شرایط، بررسی رفتار ...  بیشتر