امیر البدوی؛ عیسی نخعی کمال آبادی؛ فاطمه اشتیاقی
دوره 5، شماره 1 ، بهار 1394، ، صفحه 21-42
چکیده
این تحقیق تلاش میکند تا با در نظر گرفتن عدم قطعیت موجود در برآورد برخی پارامترها، به ارائه مدلهای استوار تخصیص بودجههای ارتباط با مشتری به فعالیتهای جذب و نگهداری مشتری میپردازد تا حقوق صاحبان سهام از ارزش مشتری را بیشینه نماید. در واقع با در نظر گرفتن شرایط دنیای واقعی که در عمل بیثبات است و به دلیل عدم اطمینان در برآورد ...
بیشتر
این تحقیق تلاش میکند تا با در نظر گرفتن عدم قطعیت موجود در برآورد برخی پارامترها، به ارائه مدلهای استوار تخصیص بودجههای ارتباط با مشتری به فعالیتهای جذب و نگهداری مشتری میپردازد تا حقوق صاحبان سهام از ارزش مشتری را بیشینه نماید. در واقع با در نظر گرفتن شرایط دنیای واقعی که در عمل بیثبات است و به دلیل عدم اطمینان در برآورد برخی پارامترها، رویکرد بهینهسازی استوار مطرح میگردد؛ سپس با استفاده از رویکرد استوار سناریو محور ملوی، مدل استوار تخصیص بودجه ارایه میشود. مقایسه نتایج بهدست آمده از به کارگیری مدلهای قطعی و استوار، نشان دهنده آن است که جواب مدل استوار در همه شرایط پایدار باقی میماند. یافتههای این پژوهش میتواند توسط سازمانها در جهت افزایش سود بلندمدت، بالا بردن نرخ جذب و نگهداری مشتریان، هدفمند نمودن برنامههای بازاریابی و نهایتا افزایش سهم بازار مورد استفاده واقع شود.