اسما سلطانی نژاد؛ حسین خنیفر؛ محمد حقیقی؛ نیما سلطانی نژاد
دوره 4، شماره 4 ، بهار 1393، ، صفحه 21-42
چکیده
از آن جایی که تبلیغات کلامی، شامل انتقال تعاملی اطلاعات بین مصرفکنندگان کالا بوده و ارزانتر از تبلیغات به روش-های دیگر است، نیاز به تحقیق برای فهم چگونگی به وجود آمدن و کارکرد آن بیش از پیش احساس میشود. این پژوهش بر آن است تأثیر ابعاد تبلیغات کلامی شامل؛ حجم، جاذبه و کیفیت منبع را بر ترجیح خرید گوشی تلفن همراه سونی، مورد بررسی ...
بیشتر
از آن جایی که تبلیغات کلامی، شامل انتقال تعاملی اطلاعات بین مصرفکنندگان کالا بوده و ارزانتر از تبلیغات به روش-های دیگر است، نیاز به تحقیق برای فهم چگونگی به وجود آمدن و کارکرد آن بیش از پیش احساس میشود. این پژوهش بر آن است تأثیر ابعاد تبلیغات کلامی شامل؛ حجم، جاذبه و کیفیت منبع را بر ترجیح خرید گوشی تلفن همراه سونی، مورد بررسی قرار دهد. پژوهش حاضر از نوع کاربردی- همبستگی میباشد و جامعه آماری آن را دانشجویان دانشکده مدیریت دانشگاه تهران تشکیل میدهد. نمونه انتخاب شده، 326 نفر از دانشجویان بودهاند. ابزار گردآوری دادهها، پرسشنامه بوده و از الگویابی معادلات ساختاری برای تجزیه و تحلیل دادههای جمعآوری شده استفاده شد. نتایج پژوهش نشان داد که ابعاد تبلیغات کلامی بر ترجیح خرید گوشی تلفن همراه تاثیرگذار هستند و نوگرایی اجتماعی، احساسی، کارکردی نمیتوانند تعدیل کننده رابطه ابعاد تبلیغات کلامی و ترجیح خرید گوشی تلفن همراه باشند.