1. واکاوی عوامل مؤثر بر رفتار استفاده مصرف‌کننده از فناوری خرید اینترنتی براساس نظریة یکپارچة پذیرش و استفاده از ‏تکنولوژی2 (‏UTAUT2‎‏)؛ مطالعة موردی: مشتریان فروشگاه دیجی‌کالا در استان خوزستان

کوثر مجدم؛ مهدی نداف؛ سارا محمدی

دوره 9، شماره 4 ، زمستان 1398، ، صفحه 115-136

http://dx.doi.org/10.22108/nmrj.2020.118038.1800

چکیده
  امروزه خرید اینترنتی یکی از سودآورترین برنامه‌های کاربردی تجارت الکترونیک شده است؛ بنابراین بررسی و شناخت عوامل مؤثر بر رفتار استفادة مصرف‌کننده از فناوری خرید اینترنتی ضروری است؛ ازاین‌رو پژوهش حاضر، عوامل مؤثر بر رفتاراستفاده از خرید اینترنتی مصرف‌کننده را براساس نظریة یکپارچة پذیرش و استفاده از فناوری 2 (UTAUT2) بررسی کرده است. ...  بیشتر

2. اثر نشانه‌های محیطی وب‌سایت بر قصد خرید با نقش میانجی‌ حالات درونی مصرف‌کنندگان

محمد رضا کریمی علویجه؛ رکسانا علی طلب

دوره 7، شماره 4 ، زمستان 1396، ، صفحه 1-22

http://dx.doi.org/10.22108/nmrj.2018.107200.1444

چکیده
  امروزه، به دلیل رشد و توسعة اینترنت، روزبه­روز بر تعداد فروشگاه­های آنلاین افزوده می‌شود. برای ثبات در این رقابت و جلب رضایت مصرف‌کنندگان، خرده‌فروشان باید بر ایجاد تجربیات مثبت خرید برای مصرف‌کنندگان تمرکز کنند. بدین منظور، خرده‌فروشان آنلاین تلاش کرده‌اند تا محیط و فضای فروشگاه­های آنلاین را بهبود بخشند؛ زیرا مشخص شده ...  بیشتر

3. Elements affect online repurchase intentions of Malaysia’s online shoppers

Saif-Ur-Rehman Khan؛ Khalil Md Nor؛ Ezzatollah Asgharizadeh؛ Ali Akbar Hozhabri؛ Meisam Karami؛ Mohammad Ali Hajizadeh Gashti

دوره 4، ویژه نامه ، بهار 1393، ، صفحه 133-142

چکیده
  Today, the internet is the significant tool of online shopping in all around the world. Online transaction systems make shopper possible to make payment for services or products utilizing the internet. The current paper purpose is to focus on the elements that can affect online repurchase intentions. In the current paper we utilized survey questionnaire to gather 102 in Malaysia from those that at least done one online shopping. In addition, data collection is using regression model to determine the significance relationship between the trust and privacy and online repurchase intentions. Moreover, ...  بیشتر