بازاریابی
بخش‌بندی مشتریان خرده‌فروشی‌های آنلاین براساس ویژگی‌های جمعیتی و تجربۀ‌ مشتری؛ رویکردی مبتنی‌بر نقشه‌های خودسازمان‌ده

منیژه بحرینی زاد؛ مرجان عصار؛ مجید اسماعیل پور

دوره 12، شماره 1 ، فروردین 1401، ، صفحه 69-88

http://dx.doi.org/10.22108/nmrj.2021.130039.2519

چکیده
  زمینه و هدف: باتوجه‌به ظهور اینترنت به‌عنوان شبکۀ اصلی عرضۀ محصولات و خدمات در سال‌های اخیر، تجربۀ خرید آنلاین مشتریان اهمیت زیادی یافته است و تمایز مشتریان براساس تجربۀ مشتری، می‌تواند راهبردی مؤثر در بخش‌بندی مشتریان تلقی شود. هدف از اجرای این پژوهش بخش‌بندی مشتریان براساس تجربۀ مشتری در خرده‌فروشی‌های آنلاین است.روش‌شناسی: ...  بیشتر

سنجش تأثیر زیبایی‌شناختی بسته‌بندی و کیفیت ادراک‌شدۀ محصول بر قصد خرید با‎ ‎نقش تعدیل‌کنندگی نوگرایی و نگرانی زیست‌محیطی ‏مصرف‌کننده

عصمت احمدی؛ منیژه بحرینی زاد؛ مجید اسماعیل پور

دوره 10، شماره 3 ، آذر 1399، ، صفحه 81-104

http://dx.doi.org/10.22108/nmrj.2020.119974.1943

چکیده
  زمینه: یکی از شیوه‌های ایجاد تمایز با بسته‌بندی، وجود جنبه‌های زیبایی‌بخش در بسته‌بندی است. بسته‌بندی زیبا و نوآورانه، می‌تواند حتی ادراک مصرف‌کنندگان را دربارۀ محصول تغییر دهد و باعث ترغیب مصرف‌کننده شود و یک موقعیت خرید در بازار ایجاد کند. هدف: هدف از انجام مطالعۀ حاضر، سنجش نقش تعدیل‌گری نوگرایی و نگرانی زیست‌محیطی مصرف‌کننده ...  بیشتر

تأثیر ارتباطات دهان‌به‌دهان الکترونیک بر پاسخ‌های رفتاری مصرف‌کنندگان؛ مطالعه با تمرکز بر شبکة اجتماعی اینستاگرام

مجید اسماعیل پور؛ دنیا کبیری فرد

دوره 9، شماره 2 ، تیر 1398، ، صفحه 195-218

http://dx.doi.org/10.22108/nmrj.2019.116034.1664

چکیده
  هدف این پژوهش، بررسی پیشایندهای ارتباط دهان‌به‌دهان الکترونیک و تأثیراتی است که بر پاسخ‌های رفتاری آنی و پنهان مصرف‌کنندگان دارد. پژوهش حاضر ازنظر هدف، در زمرة پژوهش‌های کاربردی و ازدیدگاه جمع‌آوری داده‌ها، توصیفی- پیمایشی و از نوع همبستگی است. جامعة آماری پژوهش شامل تمامی کاربران ایرانی شبکة اجتماعی اینستاگرام است. پاسخ‌ ...  بیشتر

تأثیر مسئولیت اجتماعی شرکت بر وفاداری به برند به واسطة اعتبار برند (مورد مطالعه: بانک صادرات ایران، شهر بوشهر)

مجید اسماعیل پور؛ امراله صیادی؛ مرضیه دلواری؛ سولماز موسوی شورگلی

دوره 7، شماره 4 ، اسفند 1396، ، صفحه 57-76

http://dx.doi.org/10.22108/nmrj.2018.106183.1392

چکیده
  امروزه مسئولیت اجتماعی شرکت برای اکثر سازمان­ها و مدیران موضوع مهمی به شمار می‌رود. مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها مسئلة حیاتی است و دارای پیامدهای استراتژیک برای شرکت‌ها در تمام صنایع است. یکی از باارزش‌ترین دارایی‌های هر شرکت، برند (نام‌ و نشان تجاری) آن است. برند، همان دارایی است که شرکت در سایة آن می‌تواند منافع زیادی را کسب کند. ...  بیشتر

بررسی تأثیر استفاده از تأییدکننده‌های مشهور در تبلیغات بر نگرش مصرف‌کنندگان نسبت به تبلیغ

مجید اسماعیل پور؛ منیژه بحرینی زاد؛ کوروش زارعی

دوره 7، شماره 1 ، خرداد 1396، ، صفحه 1-22

http://dx.doi.org/10.22108/nmrj.2017.21448

چکیده
  استفاده از شخصیت‌های مشهور برای تأییدکردن محصولات و خدمات در تلویزیون، رادیو، بیلبوردها و کمپین‌های تبلیغاتی مجله‌ها رو به افزایش است. در دنیای امروز استفاده از این اشخاص در تبلیغات، بخشی از هزینه‌های سازمان‌ها را برای پیش‌برد فروش محصولات آنها، به خود اختصاص داده است. هدف اصلی این پژوهش بررسی تأثیر استفاده از تأییدکننده‌های ...  بیشتر

بررسی تأثیر ابعاد رویکردهای سازمان بر موفقیت محصولات جدید با متغیرهای مدیریت دانش مشتری و دانش بازار (پژوهشی در شرکت‌های دانش‌بنیان پارک علم و فناوری خلیج فارس (بوشهر)

مجید اسماعیل پور؛ منیژه بحرینی زاد؛ حسینعلی قائدی

دوره 6، شماره 3 ، آذر 1395، ، صفحه 87-108

http://dx.doi.org/10.22108/nmrj.2016.21074

چکیده
  رقابت در بازار امروزی و پایداری در این میدان پرتلاطم، نیازمند جهت­گیری­های مناسب شرکت­ها و سازمان­هاست. شرکت­ها، به­خصوص شرکت­های نوآور باید بتوانند با دانش و اطلاعاتی که از مشتریان، بازار و رقبا به­دست می­آورند، محصولات متناسب با شرایط محیط و بازار را تولید کنند تا پایداری آنان در میدان رقابت تضمین گردد. هدف این ...  بیشتر

تاثیر مسئولیت اجتماعی و تصویر شرکت بر ارزش ویژه برند

مجید اسماعیل پور؛ صاحبه برجویی

دوره 6، شماره 1 ، خرداد 1395، ، صفحه 79-94

http://dx.doi.org/10.22108/nmrj.2016.20655

چکیده
  امروزه مسئولیت اجتماعی شرکت برای اکثر سازمان­ها و مدیرانشان موضوعی مهم به شمار می‌رود. مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها مسأله­ای حیاتی است و پیامدهایی استراتژیک را برای شرکت‌ها در تمام صنایع به همراه دارد. یکی از ارزشمندترین دارایی‌های هر شرکت، نام‌ و نشان تجاری آن شرکت است. ارزش ویژه نام ‌و نشان تجاری، سرمایه­ای است که شرکت در سایه ...  بیشتر

بررسی تأثیر مدیریت ارتباط با مشتری بر ابعاد کیفیت رابطه از دیدگاه مشتریان صنعت بیمه ایران

مریم سعادت علیزاده؛ مجید اسماعیل پور؛ مجید اسماعیل پور

دوره 5، ویژه نامه نخستین کنفرانس ملی ، اسفند 1394، ، صفحه 29-44

چکیده
  سازمان‌ها برای حفظ خود در عرصه رقابت باید مشتریان کلیدی و سودآور خود را در کانون توجه قرار دهند. یکی از فنونی که در این راستا به سازمان‌ها کمک می‌کند، مدیریت ارتباط با مشتری است که باعث تقویت رابطه با مشتریان می‌گردد. هدف از این پژوهش، بررسی تأثیر مدیریت ارتباط با مشتری بر ابعاد کیفیت رابطه (رضایت، اعتماد، تعهد) است. تحقیق حاضر، از ...  بیشتر

بررسی تاثیر منابع شرکت های تولیدی بر دستیابی به اهداف حضور در نمایشگاه تجاری مورد مطالعه: پژوهشی در نمایشگاه بین المللی بوشهر

محدثه زندوی؛ منیجه بحرینی زاده؛ مجید اسماعیل پور

دوره 5، شماره 3 ، آذر 1394، ، صفحه 161-182

چکیده
  زمینه: امروزه با افزایش رقابت و کاهش امکان به معرض دید قرار گرفتن کالاها، امکان حضور در نمایشگاه های تجاری دارای اهمیت صد چندان شده است. برگزاری نمایشگاه یک فرصت بسیار عظیم برای شرکت ها به منظور ارائه کالاهایشان می باشد. حضور در نمایشگاه نیازمند تعیین اهداف از پیش تعیین شده و برنامه ریزی های طولانی مدت می باشد و برای دستیابی به این ...  بیشتر

بررسی تاثیر بازار محوری بر نگرش‌های شغلی(مطالعه: بانک‌های تجاری شهر بوشهر)

منیجه بحرینی زاده؛ مجید اسماعیل پور؛ عیسی شهنیایی

دوره 2، شماره 1 ، خرداد 1391، ، صفحه 149-166

چکیده
  آشفتگی روند تجاری و افزایش رقابت در میان شرکت‌ها‏ی تجاری، محیط پیرامون سازمان‌ها‏ را بسیار متفاوت‌تر از گذشته نموده است. شناخت مسیرهای آتی تجاری و حرکت در راستای آنها به نحوی که منافع سازمان را به همراه داشته باشد، ضرورت وجود تحقیقات بازاریابیو مفاهیمی همچون بازارمحوری را التزام می‌بخشد. این تحقیق بر آن است تا تاثیر بازارمحوری ...  بیشتر