دوره 13 (1402)
دوره 12 (1401)
دوره 11 (1400)
دوره 10 (1399)
دوره 9 (1398)
دوره 8 (1397)
دوره 7 (1396)
دوره 6 (1395)
دوره 5 (1394)
دوره 4 (1393)
دوره 3 (1392)
دوره 2 (1391)
دوره 1 (1390)
مقایسة تطبیقی قدرت نام تجاری شرکت‌های خودروسازی بر اساس منطق چیرگی مشتری، از طریق نگاشت نقشة رابطة نام تجاری؛ مطالعه موردی: خودروسازان ایرانی، چینی و کره‌ای

مژگان میرزایی کشه؛ مصطفی قاضی زاده؛ محمد صالح ترکستانی

دوره 8، شماره 3 ، آبان 1397، ، صفحه 79-98

https://doi.org/10.22108/nmrj.2019.102195.1125

چکیده
  امروزه توجه به تداعی معانی برند از اهمیت بسیاری برخوردار است، اما این موضوع نشان‌دهندة قدرت برند نیست؛ زیرا رفتار و عمل بسیاری از افراد آن‌گونه نیست که دربارة یک برند فکر می‌کنند. برخی از محققان در سال 2013 به منظور درک روابط و اتصالات موجود در میان مشتریان و برندها به معرفی رویکردی نوین در بازاریابی پرداختند و مسیر تحقیقات ارزیابی ...  بیشتر

بررسی رابطة ویژگی‌های معاشرتی فروشندگان و فضای داخلی فروشگاه با رفتار خرید ناگهانی مشتریان، با تمرکز بر فروشگاه‌های زنجیره‌ای شهروند در تهران

لیلا شاهپوری؛ ناصر یزدانی؛ مصطفی قاضی زاده

دوره 7، شماره 1 ، خرداد 1396، ، صفحه 75-92

https://doi.org/10.22108/nmrj.2017.21452

چکیده
  امروزه با توجه به رشد فضای رقابتی، شناسایی و درک اهمیّت عوامل مؤثّر بر رفتار خرید مشتریان ابزار قدرتمندی است که می‌توان با کمک آن خود را از رقبا متمایز ساخت و راهی برای جذب مشتریان فراهم کرد. با توجه به اینکه بسیاری از خریداران غالباً در خریدهای ناگهانی درگیر می‌شوند و بیش از نیمی از آنان در مراکز فروش، خریدهای خود را ناگهانی انجام ...  بیشتر

بخش‏بندی بازار شامپو از دیدگاه مشتریان با استفاده از تکنیک شبکه عصبی مصنوعی و شناسایی ویژگیهای هر بخش مبتنی بر روش تاگوچی

مهدی گوهرپاد؛ مهدی بشیری؛ سمیه کریمی؛ مهدی بشیری؛ مصطفی قاضی زاده

دوره 4، شماره 4 ، اردیبهشت 1393، ، صفحه 125-142

چکیده
  توجه و تمرکز بر مشتری در بازارهای کاملاً رقابتی امروز، عامل حیاتی موفقیت شرکت‏هاست و تقسیم‏بندی بازار به بخش‏های مختلف و ارائه کالاها و خدمات به مناسب‏ترین بخش‏ها مهمترین فعالیتی است که منجر به تمرکز بیشتر شرکت‏ها بر مشتریانشان می‏گردد. در این پژوهش با استفاده از تکنیک شبکه‏های عصبی مصنوعی بازار شامپو در منطقه 8 تهران بخش‏بندی ...  بیشتر

شناسایی رابطه مسئولیت اجتماعی شرکت با وفاداری مشتریان(مورد مطالعه: بانک ملت)

حسین رئیسی؛ حامد دانشخواهی؛ احمد سرداری؛ مصطفی قاضی زاده

دوره 3، شماره 3 ، دی 1392، ، صفحه 75-94

چکیده
  طی چند دهه اخیر، ارزش های فرهنگی تازه ای در نتیجه حصول آگاهی از به هم وابسته بودن سازمان ها، جامعه و محیط، به منصه ظهور رسیده است .مردم به تدریج پی برده اند که اقدامات سازمان ها سود و زیان هایی برای جامعه در بردارد. به عبارت دیگر، جامعه انتظار دارد، سود خالص بیشتری از سازمان ها دریافت دارد واین سودها عادلانه توزیع شوند. هدف از پژوهش حاضر ...  بیشتر

تمایل به انتشار پیام در بازاریابی ویروسی اینترنتی

مصطفی قاضی‏زاده؛ احمد سرداری؛ سیدرضا شجاعی؛ مهدی سمیع‏زاده

دوره 1، شماره 3 ، آذر 1390، ، صفحه 219-236

چکیده
  مهمترین هدف این تحقیق بررسی و تعیین عوامل مرتبط با تمایل دریافت‏کننده پیام در انتشار پیام در برنامه‏های بازاریابی ویروسی در صنعت غذاهای آماده می‌باشد. در حقیقت، این تحقیق نظرات کاربران اینترنت شهرهای تهران، اصفهان و شیراز را در ارتباط با سه عامل کلیدی مؤثر بر قصد دریافت‏کنندگان پیام در انتشار آن، یعنی تمایلات تجاری، جذابیت ...  بیشتر