• صفحه اصلی
  • مرور
    • شماره جاری
    • بر اساس شماره‌های نشریه
    • بر اساس نویسندگان
    • بر اساس موضوعات
    • نمایه نویسندگان
    • نمایه کلیدواژه ها
  • اطلاعات نشریه
    • درباره نشریه
    • اهداف و چشم انداز
    • اعضای هیات تحریریه
    • اعضای مشورتی هیات تحریریه
    • همکاران دفتر نشریه
    • اصول اخلاقی انتشار مقاله
    • بانک ها و نمایه نامه ها
    • پیوندهای مفید
    • پرسش‌های متداول
    • فرایند پذیرش مقالات
    • اخبار و اعلانات
  • راهنمای نویسندگان
  • ارسال مقاله
  • داوران
  • تماس با ما
 
  • ورود به سامانه ▼
    • ورود به سامانه
    • ثبت نام در سامانه
  • English
صفحه اصلی فهرست مقالات مشخصات مقاله
  • ذخیره رکوردها
  • |
  • نسخه قابل چاپ
  • |
  • توصیه به دوستان
  • |
  • ارجاع به این مقاله ارجاع به مقاله
    RIS EndNote BibTeX APA MLA Harvard Vancouver
  • |
  • اشتراک گذاری اشتراک گذاری
    CiteULike Mendeley Facebook Google LinkedIn Twitter Telegram
تحقیقات بازاریابی نوین
مقالات آماده انتشار
شماره جاری
شماره‌های پیشین نشریه
دوره دوره 7 (1396)
دوره دوره 6 (1395)
شماره شماره 4
شماره شماره 3
شماره شماره 2
شماره شماره 1
دوره دوره 5 (1394)
دوره دوره 4 (1393)
دوره دوره 3 (1392)
دوره دوره 2 (1391)
دوره دوره 1 (1390)
محمدیان محمودجیق, نسیم, ابراهیمی, مهدی, سلطانی هوراند, امین. (1395). جـایـگـاه‌یـابـی برند هتـل‌های پنـج ستـاره از دیدگاه آژانس های مسافرتی. تحقیقات بازاریابی نوین, 6(2), 222-203. doi: 10.22108/nmrj.2016.20674
نسیم محمدیان محمودجیق; مهدی ابراهیمی; امین سلطانی هوراند. "جـایـگـاه‌یـابـی برند هتـل‌های پنـج ستـاره از دیدگاه آژانس های مسافرتی". تحقیقات بازاریابی نوین, 6, 2, 1395, 222-203. doi: 10.22108/nmrj.2016.20674
محمدیان محمودجیق, نسیم, ابراهیمی, مهدی, سلطانی هوراند, امین. (1395). 'جـایـگـاه‌یـابـی برند هتـل‌های پنـج ستـاره از دیدگاه آژانس های مسافرتی', تحقیقات بازاریابی نوین, 6(2), pp. 222-203. doi: 10.22108/nmrj.2016.20674
محمدیان محمودجیق, نسیم, ابراهیمی, مهدی, سلطانی هوراند, امین. جـایـگـاه‌یـابـی برند هتـل‌های پنـج ستـاره از دیدگاه آژانس های مسافرتی. تحقیقات بازاریابی نوین, 1395; 6(2): 222-203. doi: 10.22108/nmrj.2016.20674

جـایـگـاه‌یـابـی برند هتـل‌های پنـج ستـاره از دیدگاه آژانس های مسافرتی

مقاله 12، دوره 6، شماره 2 - شماره پیاپی 21، تابستان 1395، صفحه 222-203  XML اصل مقاله (489 K)
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22108/nmrj.2016.20674
نویسندگان
نسیم محمدیان محمودجیق ؛ مهدی ابراهیمی؛ امین سلطانی هوراند
دانشگاه علامه طباطبایی
چکیده
در محیط رقابتی کنونی شناخت جایگاه برند برای هر شرکتی امری ضروری است. با توجه به تمایل بالای مدیران هتل­ها به افزایش سودآوری از طریق جذب مشتریان صنعتی-تجاری خود، لازم است هتل­ها برای تقویت جایگاه خود نزد این دسته از مشتریان خود، عوامل مربوطه را مدنظر قرار دهند. هدف اصلی پژوهش حاضر تعیین جایگاه رقابتی هتل­های پنج ستاره شهر مشهد نسبت به یکدیگر با توجه به نگرش و ادراکات مدیران آژانس­های مسافرتی، به عنوان مشتریان صنعتی-تجاری آنها است. مدیران آژانس­های مسافرتی تهران که به طور مستقیم خدمات سفر به شهر مشهد با اقامت در هتل­های پنج ستاره» را ارائه می­دهند، جامعه آماری پژوهش را تشکیل می­دهند. با استفاده از فرمول کوکران، تعداد حجم نمونه 228 نفر تخمین زده شد. در پژوهش حاضر از «نمونه­گیری خوشه­ای (گروهی)» استفاده شده است. برای گردآوری داده­ها، از پرسشنامه استفاده شد. داده­ها با استفاده از نرم­افزارهای SPSS و Lisrel، و آزمون تحلیل عاملی تأییدی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نقشه­های رادار مربوطه نیز با استفاده از نرم­افزار Microsoft Excel ترسیم شد. با توجه به نقشه­های رادار حاصل شده و نتایج آزمون­های انجام شده، متغیرهای «هسته اصلی محصول»، «خدمات تسهیل­کننده» و «خدمات فزاینده» به عنوان عوامل تعیین­کننده جایگاه برند هتل­ها شناسایی شدند. بر اساس این متغیرها، پنج هتل مورد مطالعه به شدت با یکدیگر در حال رقابتند. به طور کلی، دو هتل را می­توان در یک دسته قرار داد. سه هتل دیگر نیز رقبای مستقیم هم می­باشند. در پایان، به منظور بهبود جایگاه برند هتل­های مورد مطالعه، پیشنهاداتی ارائه شده است.
کلیدواژه‌ها
بازاریابی؛ جایگاه‌یابی؛ جایگاه‌یابی برند؛ صنعت گردشگری و هتلداری؛ هتل‌های پنج ستاره مشهد؛ آژانس‌های مسافرتی
عنوان مقاله [English]
Brand Positioning of Five-Star Hotels for Travel Agents
نویسندگان [English]
Nasim Mohammadian Mahmoudjigh؛ Mehdi Ebrahimi؛ Amin Soltani Horand
Allameh Tabataba’i University
چکیده [English]
In the current competitive business environment, companies need to understand their brand position. As hoteliers have high tendency to increase their profitability through attracting their commercial/industrial customers, it is necessary to know which factors must be considered to strengthen a hotel’s position in the minds of them. This paper is intended to analyze Mashhad’s Five-star hotels’ competitive brand position from the viewpoint of Tehran travel agencies’ managers. The managers of travel agencies in Tehran city which directly provide travel services to Mashhad including accommodation, were the survey’s population. The sample size was estimated as 228 people, using Cochran formula and cluster sampling was applied. Data were collected through questionnaires, and were analyzed by SPSS and Lisrel. Structural equation models were used for analyzing the data. Also, related radar maps were drawn by Microsoft Excel. According to the results of employed statistical tests and radar maps, “the core product”, “facilitating services” & “enhancing services” were recognized as the determinant factors of hotels’ brand position. Based on the research’s variables, there is a fierce & direct competition among the hotels under study. In general, two hotels are positioned in a group and the other three hotels are direct competitors. Finally, some suggestions have been proposed, in order to improve the hotels' brands positions. 
کلیدواژه‌ها [English]
Marketing, Positioning, Brand positioning, Tourism &, amp, hospitality industry, Mashhad’s five star hotels, Travel agents
آمار
تعداد مشاهده مقاله: 422
تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 466
صفحه اصلی | واژه نامه اختصاصی | اخبار و اعلانات | اهداف و چشم انداز | نقشه سایت
ابتدای صفحه ابتدای صفحه

Journal Management System. Designed by sinaweb.