• صفحه اصلی
  • مرور
    • شماره جاری
    • بر اساس شماره‌های نشریه
    • بر اساس نویسندگان
    • بر اساس موضوعات
    • نمایه نویسندگان
    • نمایه کلیدواژه ها
  • اطلاعات نشریه
    • درباره نشریه
    • اهداف و چشم انداز
    • اعضای هیات تحریریه
    • اعضای مشورتی هیات تحریریه
    • همکاران دفتر نشریه
    • اصول اخلاقی انتشار مقاله
    • بانک ها و نمایه نامه ها
    • پیوندهای مفید
    • پرسش‌های متداول
    • فرایند پذیرش مقالات
    • اخبار و اعلانات
  • راهنمای نویسندگان
  • ارسال مقاله
  • داوران
  • تماس با ما
 
  • ورود به سامانه ▼
    • ورود به سامانه
    • ثبت نام در سامانه
  • English
صفحه اصلی فهرست مقالات مشخصات مقاله
  • ذخیره رکوردها
  • |
  • نسخه قابل چاپ
  • |
  • توصیه به دوستان
  • |
  • ارجاع به این مقاله ارجاع به مقاله
    RIS EndNote BibTeX APA MLA Harvard Vancouver
  • |
  • اشتراک گذاری اشتراک گذاری
    CiteULike Mendeley Facebook Google LinkedIn Twitter Telegram
تحقیقات بازاریابی نوین
مقالات آماده انتشار
شماره جاری
شماره‌های پیشین نشریه
دوره دوره 8 (1397)
دوره دوره 7 (1396)
دوره دوره 6 (1395)
شماره شماره 4
شماره شماره 3
شماره شماره 2
شماره شماره 1
دوره دوره 5 (1394)
دوره دوره 4 (1393)
دوره دوره 3 (1392)
دوره دوره 2 (1391)
دوره دوره 1 (1390)
اسماعیل پور, مجید, برجویی, صاحبه. (1395). تاثیر مسئولیت اجتماعی و تصویر شرکت بر ارزش ویژه برند. تحقیقات بازاریابی نوین, 6(1), 79-94. doi: 10.22108/nmrj.2016.20655
مجید اسماعیل پور; صاحبه برجویی. "تاثیر مسئولیت اجتماعی و تصویر شرکت بر ارزش ویژه برند". تحقیقات بازاریابی نوین, 6, 1, 1395, 79-94. doi: 10.22108/nmrj.2016.20655
اسماعیل پور, مجید, برجویی, صاحبه. (1395). 'تاثیر مسئولیت اجتماعی و تصویر شرکت بر ارزش ویژه برند', تحقیقات بازاریابی نوین, 6(1), pp. 79-94. doi: 10.22108/nmrj.2016.20655
اسماعیل پور, مجید, برجویی, صاحبه. تاثیر مسئولیت اجتماعی و تصویر شرکت بر ارزش ویژه برند. تحقیقات بازاریابی نوین, 1395; 6(1): 79-94. doi: 10.22108/nmrj.2016.20655

تاثیر مسئولیت اجتماعی و تصویر شرکت بر ارزش ویژه برند

مقاله 5، دوره 6، شماره 1 - شماره پیاپی 20، بهار 1395، صفحه 79-94  XML اصل مقاله (510 K)
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22108/nmrj.2016.20655
نویسندگان
مجید اسماعیل پور ؛ صاحبه برجویی
دانشگاه خلیج فارس
تاریخ دریافت: 01 آذر 1395،  تاریخ بازنگری: 01 اسفند 1397،  تاریخ پذیرش: 01 آذر 1395 
چکیده
امروزه مسئولیت اجتماعی شرکت برای اکثر سازمان­ها و مدیرانشان موضوعی مهم به شمار می‌رود. مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها مسأله­ای حیاتی است و پیامدهایی استراتژیک را برای شرکت‌ها در تمام صنایع به همراه دارد. یکی از ارزشمندترین دارایی‌های هر شرکت، نام‌ و نشان تجاری آن شرکت است. ارزش ویژه نام ‌و نشان تجاری، سرمایه­ای است که شرکت در سایه آن می‌تواند منافع زیادی را کسب کند و هم ارزش شرکت را حفظ می‌‌کند. هدف این پژوهش بررسی تأثیر مسئولیت اجتماعی و تصویر شرکت بر ارزش ویژه برند آنها است. پژوهش حاضر از حیث هدف یک پژوهش کاربردی است و در گرداوری داده­ها از روش توصیفی- پیمایشی استفاده شده است. جامعه آماری پژوهش را کلیه مصرف‌کنندگان صنایع غذایی محصولات دشت مرغاب(یک‌و‌‌یک) شهر بوشهر تشکیل می‌دهند. حجم نمونه، 384 نفر تخمین زده شده است که بر اساس روش نمونه­گیری در دسترس انتخاب شده­اند. نتایج این پژوهش نشان می‌دهد که مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها بر تصویر شرکت و بر ارزش ویژه برند آن تأثیر مثبت و معناداری دارد. علاوه بر این، تصویر شرکت بر ارزش ویژه برند تأثیر مثبت و معناداری دارد.
کلیدواژه‌ها
مسئولیت اجتماعی شرکتها؛ مسئولیت اخلاقی؛ تصویر شرکت؛ وفاداری به برند؛ ارزش ویژه برند
عنوان مقاله [English]
The Impact of Social Responsibility and Corporate Image on Brand Equity
نویسندگان [English]
Majid Esmaeilpour؛ Sahebeh Barjoei
چکیده [English]
Today, corporate social responsibility is an important issue for most organizations as well as their managers. Corporate social responsibility is a crucial issue and has strategic implications for companies in all industries. One of the most valuable assets of any company is its brand. Brand equity is an asset that the company can obtain many benefits in its light and also can maintain the value of company. The aim of this research is to investigate the impact of social responsibility and corporate image on their brand equity. Furthermore, the present research is an applied one in terms of aim and descriptive-explorative in terms of data collection. Statistical population of the research consists of all consumers of MORGHAB Food Industry (YEKOYEK) in Bushehr. Also the sample size is estimated to be equal to 384 using accessible sampling method. The results showed that corporate social responsibility has a significant positive impact on its image and brand equity and corporate image have a positive and significant impact on brand equity.

 
کلیدواژه‌ها [English]
Corporate Social Responsibility, moral responsibility, corporate image, Brand Loyalty, Brand Equity
آمار
تعداد مشاهده مقاله: 931
تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,280
صفحه اصلی | واژه نامه اختصاصی | اخبار و اعلانات | اهداف و چشم انداز | نقشه سایت
ابتدای صفحه ابتدای صفحه

Journal Management System. Designed by sinaweb.