• صفحه اصلی
  • مرور
    • شماره جاری
    • بر اساس شماره‌های نشریه
    • بر اساس نویسندگان
    • بر اساس موضوعات
    • نمایه نویسندگان
    • نمایه کلیدواژه ها
  • اطلاعات نشریه
    • درباره نشریه
    • اهداف و چشم انداز
    • اعضای هیات تحریریه
    • اعضای مشورتی هیات تحریریه
    • همکاران دفتر نشریه
    • اصول اخلاقی انتشار مقاله
    • بانک ها و نمایه نامه ها
    • پیوندهای مفید
    • پرسش‌های متداول
    • فرایند پذیرش مقالات
    • اخبار و اعلانات
  • راهنمای نویسندگان
  • ارسال مقاله
  • داوران
  • تماس با ما
 
  • ورود به سامانه ▼
    • ورود به سامانه
    • ثبت نام در سامانه
  • English
صفحه اصلی فهرست مقالات مشخصات مقاله
  • ذخیره رکوردها
  • |
  • نسخه قابل چاپ
  • |
  • توصیه به دوستان
  • |
  • ارجاع به این مقاله ارجاع به مقاله
    RIS EndNote BibTeX APA MLA Harvard Vancouver
  • |
  • اشتراک گذاری اشتراک گذاری
    CiteULike Mendeley Facebook Google LinkedIn Twitter Telegram
تحقیقات بازاریابی نوین
مقالات آماده انتشار
شماره جاری
شماره‌های پیشین نشریه
دوره دوره 8 (1397)
دوره دوره 7 (1396)
دوره دوره 6 (1395)
دوره دوره 5 (1394)
شماره شماره 4
شماره شماره 3
شماره شماره 2
شماره شماره 1
دوره دوره 4 (1393)
دوره دوره 3 (1392)
دوره دوره 2 (1391)
دوره دوره 1 (1390)
بهمنی, حسین, نجات, سهیل, نجات, سهیل, اسفیدانی, محمد رحیم. (1394). بررسی تأثیر عزت نفس، خود ابرازی و لذت خرید بر عشق برند و حسادت برند و پیامدهای آن. تحقیقات بازاریابی نوین, 5(4), 1-20.
حسین بهمنی; سهیل نجات; سهیل نجات; محمد رحیم اسفیدانی. "بررسی تأثیر عزت نفس، خود ابرازی و لذت خرید بر عشق برند و حسادت برند و پیامدهای آن". تحقیقات بازاریابی نوین, 5, 4, 1394, 1-20.
بهمنی, حسین, نجات, سهیل, نجات, سهیل, اسفیدانی, محمد رحیم. (1394). 'بررسی تأثیر عزت نفس، خود ابرازی و لذت خرید بر عشق برند و حسادت برند و پیامدهای آن', تحقیقات بازاریابی نوین, 5(4), pp. 1-20.
بهمنی, حسین, نجات, سهیل, نجات, سهیل, اسفیدانی, محمد رحیم. بررسی تأثیر عزت نفس، خود ابرازی و لذت خرید بر عشق برند و حسادت برند و پیامدهای آن. تحقیقات بازاریابی نوین, 1394; 5(4): 1-20.

بررسی تأثیر عزت نفس، خود ابرازی و لذت خرید بر عشق برند و حسادت برند و پیامدهای آن

مقاله 1، دوره 5، شماره 4، زمستان 1394، صفحه 1-20  XML اصل مقاله (701 K)
نویسندگان
حسین بهمنی1؛ سهیل نجات 2؛ سهیل نجات 3؛ محمد رحیم اسفیدانی3
1پردیس فارابی دانشگاه تهران
2قائمشهر، کوچکسرا خیابان کهنسال کوچه شهید احمدی بن بست چهارم سمت چپ
3دانشگاه تهران
تاریخ دریافت: 25 خرداد 1395،  تاریخ بازنگری: 01 اسفند 1397،  تاریخ پذیرش: 25 خرداد 1395 
چکیده
در چندسال اخیر علاقه فزآینده‌ای میان آکادمی‌های بازاریابی بوجود آمده است که تئوری‌های ارتباطات میان‌فردی و آثار روانشناسی و کاربرد آنها در محیط مصرف برند را در تحقیقات خود بکار گرفته و آنها را بررسی می‌کنند. تحقیق حاضر به بررسی تاثیر عزت نفس، خود ابرازی و لذت خرید بر عشق برند و حسادت برند و پیامدهای آن پرداخته است. پژوهش حاضر از نوع هدف کاربردی و از نظر نحوه گردآوری اطلاعات، پیمایشی و از نوع همبستگی می‌باشد. جامعه مورد مطالعه در این پژوهش مشتریان برند تلفن همراه اپل در شهرستان قائمشهر می‌باشد. حجم نمونه با توجه به فرمول نمونه‌گیری معادل 384 به دست آمد. برای جمع‌آوری اطلاعات در این پژوهش از پرسشنامه استفاده شد. داده‌ها از طریق نرم‌افزارهای SPSS و LISREL تحزیه و تحلیل شدند. نتایج تحقیق نشان داد که عزت نفس بر حسادت برند، لذت خرید وخودابرازی بر عشق برند تاثیر مثبت و معناداری دارد. همچنین عشق برند بر حسادت برند، قصد خرید و خرید آنی تاثیر مثبت و معناداری دارد. در نهایت حسادت برند نیز بر قصد خرید تاثیر مثبت و معناداری دارد
کلیدواژه‌ها
حسادت برند؛ عشق برند؛ عزت نفس؛ خودابرازی؛ لذت خرید؛ تعامل فعال
عنوان مقاله [English]
Investigating effects of self-esteem, self-expression and product hedonism on brand love and brand jealousy and their consequences
نویسندگان [English]
Soheil Nejat2؛
1University of Tehran -Farabi Campus
2قائمشهر، کوچکسرا خیابان کهنسال کوچه شهید احمدی بن بست چهارم سمت چپ
چکیده [English]
In recent years there has been increasing interest among marketing Academy that interpersonal communication theories and their application in consumer psychology works are used in their research and check them out. The present study investigated the effect of self-esteem, self-expression and product hedonism on brand love and jealousy brand and the consequences of it. This study is an applied research with descriptive analytical methodology. This research was carried out among Apple's mobile customers in the Ghaemshahr city. According to the sampling formula for unlimited community, the sample size of 384 was obtained. A questionnaire was used to collect data in this study. Data were analyzed by softwares SPSS and LISREL. The results showed that the self-esteem has a positive and significant impact on brand jealousy, product hedonism and self-expression have a positive and significant impact on brand love. As well as brand love on brand jealousy, purchase intention and impulse buying has a positive and significant impact. Finally, brand jealousy also has a positive and significant impact on purchase intention.
کلیدواژه‌ها [English]
brand love, self-esteem, brand jealousy, self-expression, self, esteem, Expression, product hedonism, active engagement
آمار
تعداد مشاهده مقاله: 686
تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,641
صفحه اصلی | واژه نامه اختصاصی | اخبار و اعلانات | اهداف و چشم انداز | نقشه سایت
ابتدای صفحه ابتدای صفحه

Journal Management System. Designed by sinaweb.