بهمنی, حسین, نجات, سهیل, نجات, سهیل, اسفیدانی, محمد رحیم. (1394). بررسی تأثیر عزت نفس، خود ابرازی و لذت خرید بر عشق برند و حسادت برند و پیامدهای آن. تحقیقات بازاریابی نوین, 5(4), 1-20.
حسین بهمنی; سهیل نجات; سهیل نجات; محمد رحیم اسفیدانی. "بررسی تأثیر عزت نفس، خود ابرازی و لذت خرید بر عشق برند و حسادت برند و پیامدهای آن". تحقیقات بازاریابی نوین, 5, 4, 1394, 1-20.
بهمنی, حسین, نجات, سهیل, نجات, سهیل, اسفیدانی, محمد رحیم. (1394). 'بررسی تأثیر عزت نفس، خود ابرازی و لذت خرید بر عشق برند و حسادت برند و پیامدهای آن', تحقیقات بازاریابی نوین, 5(4), pp. 1-20.
بهمنی, حسین, نجات, سهیل, نجات, سهیل, اسفیدانی, محمد رحیم. بررسی تأثیر عزت نفس، خود ابرازی و لذت خرید بر عشق برند و حسادت برند و پیامدهای آن. تحقیقات بازاریابی نوین, 1394; 5(4): 1-20.
بررسی تأثیر عزت نفس، خود ابرازی و لذت خرید بر عشق برند و حسادت برند و پیامدهای آن
2قائمشهر، کوچکسرا خیابان کهنسال کوچه شهید احمدی بن بست چهارم سمت چپ
3دانشگاه تهران
تاریخ دریافت: 25 خرداد 1395،
تاریخ بازنگری: 01 اسفند 1397،
تاریخ پذیرش: 25 خرداد 1395
چکیده
در چندسال اخیر علاقه فزآیندهای میان آکادمیهای بازاریابی بوجود آمده است که تئوریهای ارتباطات میانفردی و آثار روانشناسی و کاربرد آنها در محیط مصرف برند را در تحقیقات خود بکار گرفته و آنها را بررسی میکنند. تحقیق حاضر به بررسی تاثیر عزت نفس، خود ابرازی و لذت خرید بر عشق برند و حسادت برند و پیامدهای آن پرداخته است. پژوهش حاضر از نوع هدف کاربردی و از نظر نحوه گردآوری اطلاعات، پیمایشی و از نوع همبستگی میباشد. جامعه مورد مطالعه در این پژوهش مشتریان برند تلفن همراه اپل در شهرستان قائمشهر میباشد. حجم نمونه با توجه به فرمول نمونهگیری معادل 384 به دست آمد. برای جمعآوری اطلاعات در این پژوهش از پرسشنامه استفاده شد. دادهها از طریق نرمافزارهای SPSS و LISREL تحزیه و تحلیل شدند. نتایج تحقیق نشان داد که عزت نفس بر حسادت برند، لذت خرید وخودابرازی بر عشق برند تاثیر مثبت و معناداری دارد. همچنین عشق برند بر حسادت برند، قصد خرید و خرید آنی تاثیر مثبت و معناداری دارد. در نهایت حسادت برند نیز بر قصد خرید تاثیر مثبت و معناداری دارد
Investigating effects of self-esteem, self-expression and product hedonism on brand love and brand jealousy and their consequences
نویسندگان [English]
Soheil Nejat2؛
1University of Tehran -Farabi Campus
2قائمشهر، کوچکسرا خیابان کهنسال کوچه شهید احمدی بن بست چهارم سمت چپ
چکیده [English]
In recent years there has been increasing interest among marketing Academy that interpersonal communication theories and their application in consumer psychology works are used in their research and check them out. The present study investigated the effect of self-esteem, self-expression and product hedonism on brand love and jealousy brand and the consequences of it. This study is an applied research with descriptive analytical methodology. This research was carried out among Apple's mobile customers in the Ghaemshahr city. According to the sampling formula for unlimited community, the sample size of 384 was obtained. A questionnaire was used to collect data in this study. Data were analyzed by softwares SPSS and LISREL. The results showed that the self-esteem has a positive and significant impact on brand jealousy, product hedonism and self-expression have a positive and significant impact on brand love. As well as brand love on brand jealousy, purchase intention and impulse buying has a positive and significant impact. Finally, brand jealousy also has a positive and significant impact on purchase intention.