• صفحه اصلی
  • مرور
    • شماره جاری
    • بر اساس شماره‌های نشریه
    • بر اساس نویسندگان
    • بر اساس موضوعات
    • نمایه نویسندگان
    • نمایه کلیدواژه ها
  • اطلاعات نشریه
    • درباره نشریه
    • اهداف و چشم انداز
    • اعضای هیات تحریریه
    • اعضای مشورتی هیات تحریریه
    • همکاران دفتر نشریه
    • اصول اخلاقی انتشار مقاله
    • بانک ها و نمایه نامه ها
    • پیوندهای مفید
    • پرسش‌های متداول
    • فرایند پذیرش مقالات
    • اخبار و اعلانات
  • راهنمای نویسندگان
  • ارسال مقاله
  • داوران
  • تماس با ما
 
  • ورود به سامانه ▼
    • ورود به سامانه
    • ثبت نام در سامانه
  • English
صفحه اصلی فهرست مقالات مشخصات مقاله
  • ذخیره رکوردها
  • |
  • نسخه قابل چاپ
  • |
  • توصیه به دوستان
  • |
  • ارجاع به این مقاله ارجاع به مقاله
    RIS EndNote BibTeX APA MLA Harvard Vancouver
  • |
  • اشتراک گذاری اشتراک گذاری
    CiteULike Mendeley Facebook Google LinkedIn Twitter Telegram
تحقیقات بازاریابی نوین
مقالات آماده انتشار
شماره جاری
شماره‌های پیشین نشریه
دوره دوره 8 (1397)
دوره دوره 7 (1396)
دوره دوره 6 (1395)
دوره دوره 5 (1394)
شماره شماره 4
شماره شماره 3
شماره شماره 2
شماره شماره 1
دوره دوره 4 (1393)
دوره دوره 3 (1392)
دوره دوره 2 (1391)
دوره دوره 1 (1390)
ناجی عظیمی, زهرا, پویا, علیرضا, کاریزنویی, امیر. (1394). بکارگیری روش ترکیبی تحلیل سلسله مراتبی، شبیه سازی مونت کارلو و پرامتی به منظور اولویت بندی و انتخاب بازار مناسب. تحقیقات بازاریابی نوین, 5(1), 89-106.
زهرا ناجی عظیمی; علیرضا پویا; امیر کاریزنویی. "بکارگیری روش ترکیبی تحلیل سلسله مراتبی، شبیه سازی مونت کارلو و پرامتی به منظور اولویت بندی و انتخاب بازار مناسب". تحقیقات بازاریابی نوین, 5, 1, 1394, 89-106.
ناجی عظیمی, زهرا, پویا, علیرضا, کاریزنویی, امیر. (1394). 'بکارگیری روش ترکیبی تحلیل سلسله مراتبی، شبیه سازی مونت کارلو و پرامتی به منظور اولویت بندی و انتخاب بازار مناسب', تحقیقات بازاریابی نوین, 5(1), pp. 89-106.
ناجی عظیمی, زهرا, پویا, علیرضا, کاریزنویی, امیر. بکارگیری روش ترکیبی تحلیل سلسله مراتبی، شبیه سازی مونت کارلو و پرامتی به منظور اولویت بندی و انتخاب بازار مناسب. تحقیقات بازاریابی نوین, 1394; 5(1): 89-106.

بکارگیری روش ترکیبی تحلیل سلسله مراتبی، شبیه سازی مونت کارلو و پرامتی به منظور اولویت بندی و انتخاب بازار مناسب

مقاله 11، دوره 5، شماره 1، بهار 1394، صفحه 89-106  XML اصل مقاله (512 K)
نویسندگان
زهرا ناجی عظیمی ؛ علیرضا پویا؛ امیر کاریزنویی
تاریخ دریافت: 25 خرداد 1395،  تاریخ بازنگری: 04 اسفند 1397،  تاریخ پذیرش: 25 خرداد 1395 
چکیده
تصمیم گیری در مورد انتخاب بازار مناسب یکی از تصمیمهای کلیدی در موفقیت شرکتهاست که تاثیر مستقیمی بر میزان سوددهی آنها دارد. هدف تحقیق حاضر معرفی و استفاده از روش جدید ترکیبی تحلیل سلسله مراتبی(AHP) ، شبیه سازی مونت کارلو و پرامتی در جهت اولویت بندی شهر ها برای ایجاد نمایندگی با توجه به معیار های متفاوت میباشد. مساله مورد بررسی در این مطالعه به یک کارخانه تولید کننده قطعات پیش ساخته ساختمان مربوط میشود که برای معرفی و توزیع محصولات جدید خود به دنبال ایجاد نمایندگی در شهر های مناسب می باشد. جهت اولویت بندی شهرها ،معیار های مورد توجه از طریق مصاحبه با کارشناسان و مطالعه تحقیقات پیشین در این زمینه، مشخص گردید و الگوی سلسله مراتبی آن تشکیل شد. سپس با استفاده از روش ترکیبی تحلیل سلسله مراتبی و شبیه سازی مونت کارلو ، اوزان معیار ها مشخص گردید و سپس بهترین شهر برای ایجاد نمایندگی با استفاده از روش پرامتی انتخاب و بقیه شهر ها به ترتیب اولویت بندی شدند. از جمله مزیت های روش ترکیبی جدید معرفی شده در این تحقیق نسبت به سایر روشهای انتخاب بازار،کاهش ریسک و افزایش قدرت تصمیم گیری است.
کلیدواژه‌ها
انتخاب بازار؛ تحلیل سلسله مراتبی؛ شبیه سازی مونت کارلو؛ پرامتی؛ روش های ترکیبی
عنوان مقاله [English]
Applying new hybrid method of analytical hierarchy process, Monte Carlo Simulation and PROMETHEE to prioritize and selecting appropriate target market
نویسندگان [English]
Zahra Naji-Azimi؛ Alireza Pooya؛ Amir Kariznoee
چکیده [English]
Making decision to choose the appropriate target market is one of the key decisions in the success of firms, which has direct effect in the amount of their profits. The aim of this paper is to introduce and use of new hybrid method of AHP, Monte Carlo simulation and PROMETHEE to prioritize cities to establish retailers, considering different indices. The problem of this study is related to a factory, constructing premade pieces of buildings, that to introduce and distribute its new products is searching the new retailers in different cities. To prioritize cities, with the interview with experts and the studying of the previous works the indices have been determined and the hierarchy pattern has been made. Then using the hybrid method of AHP and Monte Carlo simulation the weights of the indices have been determined and then using PROMETHEE method the best city has been chosen and the other ones have been prioritized. From the benefits of the new introduced hybrid method with respect to other ways of selecting target markets is decreasing the risk and increasing the power of decision making.
کلیدواژه‌ها [English]
Target selection, AHP, Monte Carlo simulation, PROMETHEE, Hybrid methods
آمار
تعداد مشاهده مقاله: 385
تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 603
صفحه اصلی | واژه نامه اختصاصی | اخبار و اعلانات | اهداف و چشم انداز | نقشه سایت
ابتدای صفحه ابتدای صفحه

Journal Management System. Designed by sinaweb.