کریمی, رحمان, نیلی, مجید, شکرچی زاده اصفهانی, احمدرضا, حمزه لو, عاطفه. (1393). بررسی رابطه ی بین مدیریت ارتباط با مشتری و عملکرد شرکت گاز استان مرکزی. تحقیقات بازاریابی نوین, 4(1), 118-107.
رحمان کریمی; مجید نیلی; احمدرضا شکرچی زاده اصفهانی; عاطفه حمزه لو. "بررسی رابطه ی بین مدیریت ارتباط با مشتری و عملکرد شرکت گاز استان مرکزی". تحقیقات بازاریابی نوین, 4, 1, 1393, 118-107.
کریمی, رحمان, نیلی, مجید, شکرچی زاده اصفهانی, احمدرضا, حمزه لو, عاطفه. (1393). 'بررسی رابطه ی بین مدیریت ارتباط با مشتری و عملکرد شرکت گاز استان مرکزی', تحقیقات بازاریابی نوین, 4(1), pp. 118-107.
کریمی, رحمان, نیلی, مجید, شکرچی زاده اصفهانی, احمدرضا, حمزه لو, عاطفه. بررسی رابطه ی بین مدیریت ارتباط با مشتری و عملکرد شرکت گاز استان مرکزی. تحقیقات بازاریابی نوین, 1393; 4(1): 118-107.
بررسی رابطه ی بین مدیریت ارتباط با مشتری و عملکرد شرکت گاز استان مرکزی
تاریخ دریافت: 25 خرداد 1395،
تاریخ بازنگری: 04 اسفند 1397،
تاریخ پذیرش: 25 خرداد 1395
چکیده
در عصر شفافیت اینترنتی و انتخاب جهانی ، سازمان ها دیگر نمی توانند پشت سیاست ها و قیمت هایشان پنهان شوند. با تقسیم بازار به بخشهای مختلف و کالایی شدن خدمات، رقابت صرفاً بر مبنای قیمت دشوار شده است. مشتریان آن قدر هوشمند هستند که می دانند حق انتخاب دارند و اگر از خدمات ارایه شده سازمان تجربه ی بدی داشته باشند از این حق استفاده می کنند و به سوی رقبا می روند. در واقع اهرم های قدرت از سازمان به مشتریان منتقل گردیده است. گسترش انواع خدمات و افزایش تنوع در نیازهای مشتریان، از دیگر عوامل مهم تغییر صحنه رقابت میان شرکتها هستند. بنابراین امروزه مهم ترین چالش های تجاری و فن آورانه عبارتند از جذب مشتری و نگه داشتن او ، افزایش رضایت و وفاداری مشتری و در نهایت سودآوری شرکت. استفاده گسترده از فن آوری اطلاعات ، سازمان ها را قادر می سازد تا برای افزایش آگاهی نسبت به نیازها و احتیاجات مشتریان و درک بهترآن ها، از دانش فنی همراه با مهارت ها و تخصص لازم بهره مند شوند. در طول دهه ۹۰ ، فرآیندهای تعاملی مدیریت مشتری مبتنی بر فن آوری اطلاعات ، تحت عنوان مدیریت ارتباط با مشتری شناخته می شود. تمرکز اصلی سیستم مدیریت ارتباط با مشتری بر شکل دهی روابط با مشتریان با هدف بهبود رضایت مشتری و بیشینه ساختن سود ناشی از هر مشتری است .سازمانها با هر ماهیتی چه تولیدی ، خدماتی و یا مطالعاتی ناگزیرند خواستههای مشتریان خود را برآورده سازند.
براساس بررسیهای بعمل آمده شرکت گاز استان مرکزی در صدد است که تأثیر استفاده از سیستم مدیریت ارتباط با مشتری رابر عملکردآن شرکت مورد بررسی قرار دهد. در این تحقیق تلاش میشود تا ارتباط موضوع فوق پس از ترسیم مدل مفهومی پژوهش و تدوین فرضیات در شرکت مذکور مورد بررسی قرار گیرد. در این پژوهش ، پس از آزمون فرضیات از طریق آزمون آماری خی دو به این نتیجه رسیدیم که بین سیستم مدیریت ارتباط با مشتری و عملکرد شرکت گاز استان مرکزی رابطه وجود دارد . در پایان پیشنهاداتی جهت بهبود عملکرد سیستم مذکور به آن شرکت ارائه شده است .
CRM stands for customer relationship management, which sounds like a good thing. But what is it, exactly? Turns out it can mean different things to different businesses. Perhaps in no other industry are acronyms bandied about as in technology, especially business technology. CRM is one such widely-used acronym that stands for Customer Relationship Management. Mention CRM and many listeners' eyes will glaze over with boredom-but that's probably because they don't really understand what it is. Actually, CRM is a strategic business tool that helps companies streamline their business processes especially with sales and marketing and can increase revenue by attracting and retaining customers and shortening the time it takes to close a sales deal. If you're not interested in all of that, you're probably not that serious about your business.